Erotyka — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress
Czas mija, a Blizzard huczy coraz g³o¶niej i przywiewa nam coraz to nowsze, kontrolowane oczywi¶cie, wycieki. Dla wszystkich, co jeszcze nie mieli okazji rzucenia okiem na nadchodz±ce zmagania trzech potê¿nych ras, polecam stronkê Game Trailers - http://www.gametrailers.com/game/4868.html. Bardziej obfita w filmy ni¿ oryginalna strona producenta http://www.starcraft2.com, choæ po inforacje o jenostkach i fabule odsy³am na tê drug±.
Co mogê rzec - jako aktywnie uprawiaj±cy ten szlachetny sport, który w gronie znajomych nazywamy "starcraft-jutsu", jak ogl±dam trailery, to mnie a¿ nosi po ¶cianach, i ju¿ dawno poprzysi±g³em sobie, ¿e jak mi nie ruszy SC2 to jeszcze tego samego dnia biegnê po nowego kompa do sklepu. Kolejne przecieki tylko mnie umacniaj± w tej postawie.
Na dobr± sprawê, miodem dla moich uszu (jak mawia³ Xar Nekromanta) by³o stwierdzenie Art Director'a mówi±ce mniej wiêcej tyle: "Najtrudniejsz± rzecz± by³a koncentracja na gameplay'u. Mogli¶my daæ du¿o ekspolzji, laserów i innych gówien, ale wtedy gra by³a by zbyt nieczytelna. Dysponujemy potê¿nymi narzêdziami i mo¿emy zrobiæ na prawdê du¿o wspania³ych efektów, ale grywalno¶æ stawiamy przed tym". Jest to wspania³y przyk³ad na to, jak powinny byæ, a nie s±, robione teraz w wiêkszo¶ci gry komputerowe. To ¿e co¶ mo¿na zrobiæ i wygl±da to na prawdê dobrze, to nie znaczy, ¿e trzeba.
Designerzy z Blizzarda postanowili zrobiæ rzecz piêkn± - nie ruszaæ g³ównej koncepcji gry, nie dodawaæ nowych ras, miliona nowych jednostek - nie stawiaæ jej na g³owie. Jak sami mówi±, wyci±gnêli jedynie esencjê jednostki z podstawowego Stara i wzbogacili j± o parê umiejêtno¶ci "just to keep it fresh". Prawdopodobnie (i chwa³a im za to) zdaj± sobie sprawê, ¿e tak zrównowa¿onej, wybalansowanej gry jak StarCraft nie by³o i nie bêdzie, i ³atwo jest co¶ sknociæ je¶li bêdzie siê chcia³o "za bardzo".
£zy mia³em w oczach, jak pierwszy raz zobaczy³em demo terran wraz z lektorem. Chowaj±cy siê w ziemiê suply deport.. a wiêc twórcy gier zwracaj± uwagê na to jakich taktyk u¿ywaj± gracze? Tego jeszcze nie by³o w historii gier komputerowych, a przynajmniej nie tak uwidocznionego. Wykorzystanie b³êdu (wiem, ¿e przesadzam z tym "b³êdem", ale nie s±dzê, ¿eby kto¶ z Blizzarda przewidzia³ "wallup'a"* w trakcie tworzenia gry) zosta³o oficjalnie zaaprobowane, i co wiêcej, u³atwione w kolejnej edycji gry. £zy siê cisn± do oczu.
Pos³odzi³em, ale powiem te¿ co mi siê nie podoba w zapowiedziach - po pierwsze ewolucja jednostek - maj± one ponoæ nabywaæ nowe umiejêtno¶ci i stawaæ siê silniejsze w zalezno¶ci od killsów - zamiast jednego lasera strzelaæ dwoma, trzema itd. Starcraft zawsze by³ dla mnie gr±, gdzie nie tyle dba³o siê o jednostkê, ale o ca³y oddzia³. Moim zdaniem takia "weteranizacja" to zbyt niebezpieczny krok w stronê Warcrafta. Chod¼ ponoæ tych nabywanych umiêjêtno¶ci gracz nie bêdzie wybiera³, tylko jednostki bêd± dostawaæ automatycznie. Moim zdaniem jest to ca³kowicie niepotrzebne, od upgradów s± budynki.
____________ * wallup - strategia defensywna Terran polegaj±ca na zastawieniu ma³o u¿ytecznymi i tanimi budynkami (suply deportami, które zwiêkszaj± jedynie ilo¶æ mo¿liwego "miêsa" do kontrolowania) wej¶cia do bazy, tak ciasno, aby przeciwnik nie móg³ siê przedostaæ, i atakowania go na dystans zza tej swoistej barykady. W StarCrafcie 2 wprowadzono mo¿liwo¶æ "schowania" takiegu suply'a w ziemiê, tak aby mog³y przespacerowaæ po nim w³asne jenostki, czyli ¿eby samemu mo¿na by³o opu¶ciæ bazê.
Edit - temat jest ju¿ jeden o SCII, ale szybko uciêty przez Obsego, a postowanie w temacie dotycz±cym BROOD WARA na temat "dwójki" chyba niema sensu
Dyskusja o SC2 jako¶ wynik³a z dyskuji o Falloucie 3. Nie wdaj±c siê - na razie - w sam± grê, Blizzardowi na plus mo¿na zapisaæ: - konkretne poinformowanie o grze - ogl±daj±c gejmpley gracz ma ¶wiadomo¶æ co to bêdzie i jak to bêdzie siê jad³o - reszta wyjdzie w praniu - sprytny sposób udostêpnia tych¿e - co¶ na zasadzie sieci torrent - fani pomagaj± fanom
Oczywi¶cie nikt tu nie jest naiwn± panienk± - bo gry to biznes. Ale podej¶cie do fanów wynika te¿ ze sposobów informowanie o samej grze. Je¶li taka Bethesda jedynie czym chce siê dzieliæ z fanami, to informacje jakie to czasopismo lub portal zamie¶ci³o informacje o F3 - no to piêknie A co wa¿ne - F3 ma okre¶lon± zgrubn± datê wydania - a SC2 nie.
To tyle w temacie ogólnym - teraz konkrety.
Obejrza³em wszystkie gejmpleje z StarCrafta 2 i widzê, ¿e twórcy postanowili chytrze podwy¿szyæ poprzeczkê dla graczy. S± nowe jednostki - potê¿niejsze i bajeranckie, ale zarazem skuteczno¶æ ich dzia³ania zale¿eæ bêdzie od precyzyjnego wspó³dzia³ania z pozosta³ymi.
Parê lat temu (w sumie to 10 - premiera SC 1) na strategiê z Blizzarda du¿o narzekano - ¿e prosta, ¿e ³opatologiczna, ¿e to w sumie zrêczno¶ciówka. Ma³o kto z tych marud zauwa¿y³, ¿e gra w sumie symulowa³a prawdziwe pole walki - nag³a zmienno¶æ sytuacji bojowej, konieczno¶æ planowania swoich ruchów na za¶, umiejêtno¶æ wykorzystywania zalet posiadanego sprzêtu czy wreszcie konieczno¶æ wspó³dzia³ania ró¿nych jednostek - to w ril tajmie a nie w turach! Gracz wdro¿y³ siê w kampaniê Terran a tu dupa - teraz gra Zergami - inne jednostki, inny sposób walk. WYZWANIA!!!
Czy to nie cechy idealnej gry? Hmm... Mija 10 lat od wydania SC2, 12 od Diabla - gry nadal krêc± i gryz± ludzi, nie kupisz ich w supermarkecie w¶ród majtek i myd³a. A takim Falloutom to siê nawet zdrza
Dodam te¿ - ale to ju¿ napiszê na ¿ywca (bo te¿ to gdzie¶ ju¿ pisa³em), ¿e ogl±daj±c gejmpleje parê razy ³apa³em siê na tym, ¿e rêce sz³y mi do mychy i klawiatury w celu przejêcia kontroli nad gr±
Choæ omawianie SC2 mo¿na by co drugie zdanie okraszaæ porównaniami do stylu prac nad F3 (nie nad sam± gr± - bo o niej nawet oficjalnie ma³o co wiadomo!!!) - co na d³u¿sz± metê bêdzie wk...ce - to jednak nie mo¿na naiwnie zacieszaæ siê jedn± albo druga gr± (bêd±c zarazem fanem obydwu) i nie widzieæ ró¿nic w ich produkcji.
Obie serie (w³a¶ciwie to SC dopiero teraz staje siê seri±) to w sumie rówie¶nicy, obie maj± spory wk³ad w budowê historii gier komputerowych.
Czyje bêdzie na wierzchu - to poka¿e czas.
Entrop:
A tak juz na serio - tez sledze sprawy zwiazane z gierka - starcraft2.net.pl jakos przypadlo mi do gustu. Newsy sa czesto tylko to ich forum pozostawia wiele do zyczenia ...
Co do dzialalnosci PR wokol SC2 to jak dla mnie rewelka, po prostu mistrzostwo. FAni nie sa traktowani jak frajerzy co maja dac kase i spadac, tylko naprawde jest z nimi podjety dialog (np. comiesieczne tematy) Ludzie tak sie nakrecaja, ze sukces komercyjny jest murowany.
Nie bym by³ sob±, gdybym nie stwierdzi³, ¿e takie g³askanie fanów mo¿e prowadziæ w nastêpstwie do ich zag³askania Ale z drugiej strony czego chcieæ wiêcej - wiadomo jaka bêdzie to gra, wiadomo, ¿e rewolucji i "reedukacji fanów" równie¿ nie bêdzie.
Czego jeszcze chcieæ?
PS. Widzia³ kto¶ reklamê Nuki Coli w gejmplejach? :>
Entrop:
Wiem wiem, ale jako¶ mi siê nie podoba, ¿e kto¶ siê wpierdzieli³ w za³o¿ony przeze mnie temat i zmieni³ go ze "starcraft: broodwar" na jakie¶ "(SAGA)".. wolno¶æ s³owa siê k³ania. Równie dobrze mo¿na przekierowywac wszystkie posty o fo3 do tablicy o fo2 - dok³adnie taka sama sytuacja.
Co do dzialalnosci PR wokol SC2 to jak dla mnie rewelka, po prostu mistrzostwo.
A widzia³e¶ jak siê zachowywali koreañce na tej hali gdzie og³aszali beta-testerów? Wielokrotny orgazm, tak reklamowany w pismach dla pañ, przy tym wysiada.
Moim zdaniem i tak gra dostanie dostatecznie zbalansowana dopiero ko³o wersji ~1.03, kiedy ju¿ wystarczaj±co du¿o meczy siê odbêdzie. I nie w±tpiê w to, ¿e Blizzard bêdzie z uwag± obserwowa³ graczy i zbiera³ opinie które polepsz± rozgrywkê. Byæ mo¿e pomo¿e im w tym do¶waidczenie z WoWa, bo ja wiadomo w mmorpg'ach bezpo¶redni kontakt gracza z twórc± gry jest rzecz± codzienn±, tak jak i balansowanie rozgrywki (g³owy sobie za to uci±æ nie dam, nigdy w WoWa nie gra³em, ale mówiê generalnie).
Chcia³bym, ¿eby tak dbano o opiniê graczy w Fo3.
Btw - Squonk, tak, rozpoczê³em ten temat po przeczytaniu dyskusji o Fo3. Te gry s± niemal¿e braæmi, przynajmniej w tym samym stopniu siê na nich wychowa³em.
Moje zniechêcenie, rozdra¿nienie i w ogóle ca³a ta hu...nia zwi±zana z metodami informowania o pracach nad F3 przez Bethesdê, zosta³a spacyfikowana poprzez obejrzenie sobie tego co jest dostêpne o SC2 na stronie gry.
A to sprawia, ¿e moja wewnêtrzna hipokryzja (któr± ma ka¿dy z nas - tylko boi siê tego powiedzieæ ) ka¿e mi siê przyznaæ, ¿e dla takiej gry warto zmodernizowaæ sobie kompa - by ona p³ynnie na nim chodzi³a. Je¶li bêdzie taka potrzeba - oczywi¶cie.
Ju¿ samo porównanie wywiadów go¶ci z Blizzarda, którzy wiedz± co mówi±, a tak¿e czego mówiæ nie mog±, z kolesiem "Lead Producer" z Bethesdy, pe³n± "uuuumm'ów", "in Oblivion'ów" i "you know'ów" jasno pokazuj±, który team siê bardziej przyk³ada do dbania o opiniê fanów. Tak jak jestem wiêc pe³en w±tpliwo¶ci o koñcowy efekt Fo3, tak ju¿ teraz dam sobie odr±baæ rêkê za StarCrafta, choæby siódemkê. Ró¿nica polega zapewne na tym, ¿e Bethesda tylko mówi o tym, ¿e gra bêdzie nawi±zywa³a do tradycji serii, a Blizzard to pokazuje. Oczywi¶cie, im wy¿sza poprzeczka, tym wy¿szy upadek. W Falloucie 3 jednak t± poprzeczkê stawiaj± gracze, a Blizzard chyba sam sobie stawia.. ciê¿ko powiedzieæ, która firma przyjê³a lepsz± strategiê (chodzi mi o koñcowy efekt i konsekwencje), poka¿e to czas.
Wracaj±c do tematu - mam kilka przemysleñ odno¶nie do tej pory zaprezentowanych jednostek. Na pierwszy ogieñ pójdzie toss:
Zealot - dosta³ potê¿nego powerupa w postaci szar¿y. Czy¿by wiêc walka bardziej koncentrowa³a siê na atakach strzeleckich? Nigdzie nie widzia³em Terrañskiego Firebata, skoro o tym mowa.
Soul Hunter - eee? Imo aktualnie najbardziej niepotrzebna jednostka, wygl±da jak Silver Surfer albo inny Iceman. Nie testowa³em jej oczywi¶cie w boju, ale nie wygl±da zbyt u¿ytecznie, za to do¶æ plastikowo i nieklimatycznie.
Colossus - to ten wielki trójnóg (nie wa¿ne, ¿e ma 4, dla mnie na zawsze pozostanie trójnogiem). Idealne wpasowanie siê w klimat obcej tajemniczej cywilizacji (od razu kojarzy siê Wojna ¦wiatów), a przy tym prze³om pod wzglêdem poruszania siê po mapie. Jak dla mnie numer jeden u protosa.
Terran: Reapers - ma³y ripoff z Assault Marinów z Warhammera 40k. Nawet nazwa sugeruje zgapianie ;-) Kolejna jednostka która nie pozwala czuæ siê bezpiecznym na w³asnym mainie (g³ównej bazie).
Zerg: Nydus canal - nie jednostka, ale budynek. Chodzi mi o tego czerwia, który wy³ania siê z gleby w sposób przypêdzaj±cy o przys³owiow± kupê w gaciach i wyrzyguje jednostki. Nazwa pewnie bêdzie inna, ale widaæ, ¿e panowie siê postarali, ¿eby Nydus wreszcie by³ uzyteczny - w "jedynce" wyj¶cie mo¿na by³o postawiæ tylko a szlamie Zerga, w efekcie praktycznie nikt go nie budowa³.
Ultralisk - zakopuje siê. Wygl±da 2x bardziej gro¼nie. Niczego wiêcej mu nie trzeba.
Hydra - zamiast kwasiku ma teraz kolce, które momentalnie mi siê skojarzy³y z tymi co wypluwaj± Spore Plant'y w Falloucie. Czyli ¼le. Nie podoba mnie siê.
Ka¿da rasa zdaje siê mieæ jednego "bossa" - terran Thora, toss Mothershipa, u zerga te¿ widzia³em co¶ jeszcze nienazwanego, wielko¶ci ultraliska i równie¿ atakuj±cego wrêcz. Jest to nowo¶æ, której przydatno¶æ ciê¿ko mi oceniæ. Oprócz tego denerwuje mnie, ¿e zmieniono nazwy jednostek, mimo praktycznie tylko kosmetycznych popraw wzglêdem orygina³u. Dragoon to "Immortal", Archon to "Twilight Archon", Siege Tank to "Crucio". Po cholerê? Tylko u zerga wszystko zda³o siê pozostaæ po staremu.
Soul Hunter - eee?
Na dzien dzisiejszy ta jednostka jest usunieta.
Nydus canal - nie jednostka, ale budynek.
Zdaje sie, za aktualna nazwa to Nydus Worm.
Ultralisk - zakopuje siê. Wygl±da 2x bardziej gro¼nie. Niczego wiêcej mu nie trzeba.
Atakuje wiele celow na raz.
u zerga te¿ widzia³em co¶ jeszcze nienazwanego, wielko¶ci ultraliska i równie¿ atakuj±cego wrêcz.
To jest nowa Queen.
Na stronie Gosugamers pojawi³o siê kilka ciekawych informacji dotycz±cych nowej super-jednostki Zergów: Królowej.
Królowa Hodowana bezpo¶rednio z Hatchery HP: 160 + wiêcej wraz z mutacj± Atak: 8 + wiêcej wraz z mutacj± Umiejêtno¶ci: - Creep Tumor - Swarm Clutch - Deep Tunnel - Regeneration - Toxic Creep
Je¿eli chodzi o design, Królowa przesz³a totaln± przemianê. Nie jest to ju¿ "parasolo-podobny insekt" (s³owa samego Samwise Didier'a) lataj±cy sobie dooko³a. W obecnym stadium StarCraft'a II wygl±da jak prawdziwa królowa Roju z masywnymi ¿±d³ami i po prostu bardziej dostojnym a zarazem penerskim wygl±dem. Wygl±da tak jak wygl±da³aby Kerrigan, gdyby odj±æ jej ludzkie czê¶ci cia³a i nadaæ jej bardziej robaczy i potworny image.
Królowa ró¿ni siê od wszystkich innych jednostek Zergów jako i¿ nie wykluwa siê z kokonu; rodzi siê bezpo¶rednio w Hatchery i kosztuje 150 minera³ów. Mo¿e rozwijaæ siê wedle drzewa technologicznego w zale¿no¶ci jak bardzo rozbudowan± posiada siê baze. I tak dla Lair, Królowa mo¿e zamieniæ siê w "Du¿± Królow±" a maj±c ju¿ Hive mo¿esz upgrade'owaæ t± Królewsk± Su*ê do "Ogromnej Królowej". Im wy¿ej w rozwoju jest tym ma wiêcej punktów ¿ycia (HP), energii, zadaje wiêcej obra¿eñ i posiada wiêcej umiejêtno¶ci.
Sk³adaj±c wszystkie te fakty do kupy: wyj±tkowa jednostka- mo¿esz mieæ tylko jedn± na raz podzczas rozgrywki, mo¿e byæ wielokrotnie udoskonalana i w dodatku posiadaj±ca mocne umiejêtno¶ci czyni z ni± jednostkê w kategorii "bohatera". (...)
Po pierwsze - gdy Królowa wychodzi z Hatchery zaczyna z tylko 160 punktami ¿ycia (HP) i zadaje obra¿enia na 8 punktów. Jest wolna i w zasadzie mocno zwi±zana z Creepem je¿eli ma siê do czego¶ rzeczywi¶cie przys³u¿yæ. Przyjrzyjmy siê jej umiejêtno¶ciom
Na pocz±tku Królowa ma do dyspozycji Creep Tumor, Swarm Clutch ze Shriker'em. Creep Tumor po prostu zwiêksza tempo przyrostu Creep'u. Ju¿ z t± pierwsz± umiejêtno¶ci± mo¿emy dostrzec jak wa¿na jest Królowa dla bazy Zergów odk±d nie ma Sunken Colonies by dodaæ trochê Creepu wokó³ bazy. Oczywi¶cie czyni to Hatchery ale dziêki Creep Tumor mo¿na szybko rozszerzyæ swoj± kontrolê nad map±. Kolejn± umiejêtno¶ci± Królowej jest Swarm Clutch - jest czym¶ w rodzaju dzia³a atakuj±cego zarówno jednostki naziemne jak i powietrzne. Poniewa¿ Zergowie nie maj± w zasadzie ¿adnej obrony przeciwpowietrznej na pierwszym poziomie (dopóki nie wychoduj± Hydraliska na poziomie drugim) Swarm Clutch jest wa¿ne dla skutecznej obrony bazy.Ich zasiêg mo¿na zwiêkszyæ buduj±c Shrieker'y (równie¿ z Królowej)
Gdy ju¿ Królowa dojdzie do drugiego poziomu rozwoju mo¿e u¿ywaæ Deep Tunnel, który pozwala na przemieszczanie siê pod ziemi±. Wystarczy wskazaæ dowolny budynek Zergów a ona wyskakuje zaraz obok niego. Po wykonaniu takiego przetransportowania trzeba poczekaæ d³u¿sz± chwilkê zanim bêdzie mo¿na wykonaæ je ponownie. To otwiera wiele opcji dla rozgrywek Zerg vs Zerg poniewa¿ mo¿esz wyskakiwaæ równie¿ obok budynków wroga.
Nastêpnie mo¿esz odkryæ Regeneration, które wymaga 50 punktów energii i daje jednostce lub budynkowi du¿± ilo¶æ dodatkowego HP. Nastêpnie jest jeszcze Swarm Infestation, które sprawia ¿e budynek Zergów atakuje pobliskie jednostki wroga. Mo¿e byæ u¿yte na wiêcej ni¿ jednym budynku i powa¿nie pomaga w obronie bazy. Na koniec mamy do dyspozycji jeszcze Toxic Creep, który sprawia ¿e dany obszar Creep'u atakuje wszystkie jednostki bêd±ce na nim, nawet twoje w³asne. Mo¿e siê to sprawdzaæ ¶wietnie podczas bronienia w±skich przej¶æ (a przypomnê, ¿e Overlord mo¿e teraz "rozsiewaæ" Creep w dowolnym miejscu na mapie - przyp. Tony) a tak¿e w rozgrywce Zerg vs Zerg gdy przetransportujemy siê Królow± do bazy wroga i u¿yjemy Toxic Creep w pobli¿u jego robotników.
Oprócz tego denerwuje mnie, ¿e zmieniono nazwy jednostek, mimo praktycznie tylko kosmetycznych popraw wzglêdem orygina³u. Dragoon to "Immortal", Archon to "Twilight Archon", Siege Tank to "Crucio". Po cholerê? Tylko u zerga wszystko zda³o siê pozostaæ po staremu.
Jak widac na przykladzie Queen u Zergow nei wszystko zostalo po staremu. Co do Immortali - to roznia sie nei tylko grafika od Dragoonow lecz tez brakiem broni AA i polem silowym na bron ciezka (np. od tankow - wiec stara taktyka na tossa czyli wojsko mechaniczne juz nie bedzie dzialac, bo na immortale bedzie dobra piechota i latacze)
Archon ma powstawac z polaczenia High i Dark Templarow. (lub 2HT lub 2DT bo ciagle to zmieniali i sie pogubilem)
Jesli chodzi o nazwe tanka to po prostu na stronce jego pelna nazwa brzmi - Crucio Siedge Tank wiec sie nei przejmuj.
Nigdzie nie widzia³em Terrañskiego Firebata, skoro o tym mowa.
(...)
Reapers - ma³y ripoff z Assault Marinów z Warhammera 40k. Nawet nazwa sugeruje zgapianie ;-) Kolejna jednostka która nie pozwala czuæ siê bezpiecznym na w³asnym mainie (g³ównej bazie). Moje wra¿enia z gry ograniczaj± siê tylko do trybu single - i tam u¿ywa³em Firebatów tylko w bunkrze. S³owem - jednostka jest do¶æ mocarna, ale ma³o efektywna w u¿yciu. Reaper wydaje siê byæ bardziej optymaln± jednostk± - zw³aszcza je¶li go te¿ bêdzie mo¿na wsadziæ do bunkra.
Firebat byl bardzo efektowna i efektywna jednostka w early game - na zealotow i zerglingi, po prostu robil z nich miazge. W SC2 byl, ale aktualnie zostal usuniety.
Hydra - zamiast kwasiku ma teraz kolce, które momentalnie mi siê skojarzy³y z tymi co wypluwaj± Spore Plant'y w Falloucie. Czyli ¼le. Nie podoba mnie siê.
Lincz!!!
Jak dla mnie StarCraft zawsze mia³ lekko niuniate kolorki - czerwone kuleczki (Terranie), fioletowe pieski (Zergowie), fani pipboya (Protosi). Ale za to by³o widaæ kto siê z kim t³ucze, kiedy zrobi³ siê mocny wojenny kipisz. Drêtwe by³y za to t³a na których toczy siê akcja. Zaskoczy³ mnie Brood Wars - który pozna³em dopiero niedawno (bo dopiero od pó³ roku mam wreszcie pe³ny 3pak Blizzarda) - urozmaicone tereny walk oraz mo¿liwo¶æ lepszego wykorzystania rze¼by terenu.
Mo¿e to taki ¶wiadomy zabieg Blizzarda - ¶mieræ, brud i pot widzimy w filmikach do gry. Za¶ sama gra jest ciut bajkowa, nierealna pod wzglêdem oprawy graficznej. No bo niech mi kto¶ powie - czy wytrzyma³by siedzieæ godzinami przed gr± w której trup ¶ciele siê gêsto i a sceny ¶mierci s± przedstawione z dosadn± precyzj±?
Nudne i oklepane to siê robi na d³u¿sz± metê - a tak zawsze jest co¶ co potrz±sa nas za rêke i mówi - "Patrz, to tylko gra jest".
Podobnie "bajkowo" wygl±da taki WC2 - mi³e kolorki, "mi¶ki" wydaj±ce ¶mieszne d¼wiêki. Ale gracz ma ¶wiadomo¶æ, ¿e uczestniczy w ostrej rze¼ni - której lekka nieralno¶æ sprawia, ¿e ca³y czas ma siê ¶wiadomo¶æ obcowania z gr± komputerow±, a nie z wizualn± imitacj± rzeczywisto¶ci.
Po pierwsze - gdy Królowa wychodzi z Hatchery zaczyna z tylko 160 punktami ¿ycia (HP) (...) Na pocz±tku Królowa ma do dyspozycji Creep Tumor, Swarm Clutch ze Shriker'em.(...) Nastêpnie mo¿esz odkryæ Regeneration(...) Na koniec mamy do dyspozycji jeszcze Toxic Creep(...)
Czyli dostali¶my takiego przydasia, który sobie biega i pimpuje bazê, bo ma ku temu umiejêtno¶ci i zbyt ma³o ¿ycia, ¿eby wybiec w pole. Choæ z drugiej strony jest do¶æ tania - zastanawiam siê, czy mo¿liwo¶æ wyprodukowania jednej dotyczy równie¿ tego, ¿e jak zginie to "po jab³kach".
Jak widac na przykladzie Queen u Zergow nei wszystko zostalo po staremu.Co do Immortali(...) Archon ma powstawac z polaczenia High i Dark Templarow. (...) Jesli chodzi o nazwe tanka to po prostu na stronce jego pelna nazwa brzmi - Crucio Siedge Tank wiec sie nei przejmuj
No w³a¶nie! Jednotka, która przesz³a przemianê totaln± dalej nazywa siê tak samo jak w jedynce (mówiê o Queen), natomiast jednostki które na pierwszy rzut oka wygladaj± i zachowuj± siê z grubsza tak samo jak wcze¶niej, maj± nowe, jeszcze lepsze nazwy. Od razu mówiê, ¿e nie jest to dla mnie jaki¶ niewybaczalny b³±d - po prostu uwa¿am to za co¶ co bêdzie jak "martwy przepis" w prawie. Ludzie dalej bêd± wo³aæ na jednostki po staremu (ju¿ widzê, jak za ka¿dym razem dodajesz "Twilight" do Archona). Na Carriery te¿ jako¶ inaczej wo³ali w teaserze, chocia¿ na stronie ci±gle zosta³o po staremu. To dla mnie zbrodnia niewybaczalna, bo ci±gle na basowy d¼wiêk s³ów "Carrier has arrived" przechodz± mnie ciarki po plecach.
A tak btw - co¶ du¿o wiesz, Zociku.
A poza tym pewnie mnie zlinczujecie, ale jedna rzecz mnie dra¿ni w SII... (zreszt±, to jest problem ogromnej wiêkszo¶ci nowych gier) - kolorki. S± po prostu zbyt pe³ne, jaskrawe, bajkowe... psuj± klimat. W pierwszym StarCrafcie by³y bardziej matowe.
zastanawiam siê, czy mo¿liwo¶æ wyprodukowania jednej dotyczy równie¿ tego, ¿e jak zginie to "po jab³kach".
Jak zginie to mozna zmutowac nowa ale na najnizszym up'ie. A nazwy na kolejno 2gim i 3cim upie to Lair Watcher a nastêpnie Hive Matriarch.
A z tymi nazwami to masz racje, nie ma to jak przyzwyczajenia. W koncu roboli i tak wszyscy nazywaja peonami.
A tak btw - co¶ du¿o wiesz, Zociku. Zocik mi na FP ca³ego SC wyt³umaczy³ - trza by³o s³uchaæ Bo choæ w grê gra³em od 1999 roku - to maj±c okrojon± wersjê gry, g... rozumia³em o co tam chodzi, kto z kim i dlaczego.
Ciekawy artyku³ entrop.
Blizzard u¿y³ ciekawej filozofii balansowania SC. Otó¿ napakowali jednostek, nawalili im ró¿nych ataków w ró¿nych wersjach, a potem systematycznie okrajali i przebudowywali ten bajzel a¿ wyszed³ im efekt koñcowy. Naprawdê ciekawe by³o to ¿e ca³a mechanika "StarCraft: Brood War" by³a opracowana ju¿ w becie (ale wyciêta i przywrócona pó¼niej).
Spoko, Entrop, uspokoi³e¶ mnie. Ten "pierwotny" wygl±d pierwszego SC.... WOW.
Nadzieja wraca...
O krokach w dobr± stronê ¶wiadczy fakt, ¿e usunêli Soul Huntera Ale nie licz na du¿o, teraz siê ju¿ nie produkuje gier w ten sposób, ¿e siê zmienia koncept w ostatniej chwili. Ale kosmetycznie na pewno bêdzie poprawiona
Jeszcze kilka zauwa¿onych przeze mnie ciekawych rzeczy:
- W SCV nie siedzi czarnuch Teraz siedzi tam jaki¶ redneck. - Widzia³em chyba nowy typ terenu, po którym mo¿e biegac tylko piechota - taki jakby lasek. Kto¶ zna jakies bli¿sze informacje (czyt. Zocik )? - Widzia³em pa³êtaj±ce siê protosjañskie Reavery na screenach, chocia¿ jeszcze ich nie potwierdzono oficjalnie. Mam nadziejê, ¿e te ¶wietne pó³ jednostki zostanie (drugie pó³ to Shuttle, niezbêdny dodatek do Reavera). - Lurkery te¿ widzia³em - Zergi mog± podró¿owaæ bêd±c zakopanym pod ziemi± - D¼wiêki jednostek na gameplayach s± czysto wyci±gniête z 1. Tak ma zostaæ czy po prostu jeszcze tego nie zrobili? - Pod wzglêdem typu map ch³opaki nie wydumali za du¿o nowych rzeczy, w³a¶ciwie to s± tylko stare typy plansz (Platform, Ashworld, Jungle itd.) przerzucone w 3D
Ogólnie nie da siê nie zauwa¿yæ, ¿e postanowiono przede wszystkim na mobilno¶æ jednostek - gracz nie mo¿e czuc siê nigdzie bezpiecznie. Równowazy to jednak ilo¶æ koniecznego zaanga¿owania przeciwnika w dowodzenie si³ami. S³owem - owszem, mo¿na wpa¶c z ka¿dej strony, ale trzeba ci±gle kontrolowaæ jednostki, nieda siê ich pu¶ciæ na pa³ê, tak jak to by³o w 1 i jak nie jest w wiêkszo¶ci rts-ów.
- Widzia³em chyba nowy typ terenu, po którym mo¿e biegac tylko piechota - taki jakby lasek. Kto¶ zna jakies bli¿sze informacje (czyt. Zocik tongue.gif)?
Nic takiego nie bylo oficjalnei ani nieoficjalnie mowione. Moze taki sreen Ci sie trafil? Wez zapodaj.
entrop mi siê wydaje ¿e gdzie¶ na którym¶ z nowych obrazków z F3 widzia³em bilbord reklame schronów.
Nic takiego nie bylo oficjalnei ani nieoficjalnie mowione. Moze taki sreen Ci sie trafil? Wez zapodaj.
Jak widzia³e¶ to w F3 to nie oznacza nic specjalnego O.o Reklama F3 w F3? No joo! Reklama SC2 czy jaki¶ szneków zwi±zanych z innymi znanymi seriami w F3 - to by dopiero by³o co¶! A i potwierdzenie kontynuacji popkulturowego miksu jakim cechuj± sie poprzednie Fallouty.
gejplej! prawdziwy gejplej z prawdziwej gry!
ja musia³em klikn±æ na linka "zapisz element docelowy jako"
moje uwagi - Collosus powstaje do¶c szybko, my¶la³em, ¿e to bardziej zaawansowana jednostka - Zmienili mu rodzaj strza³u - wcze¶niej koncentrowa³ laser na jednej jednostce, teraz wali po wszystkich (pewnie s³abiej). Nie ukrywam, ¿e poprzedni efekt bardziej mi siê podoba³. - Queen w wersji zaawansowanej nazywa siê Large Queen a nie Lair Watcher - Mo¿na pojedynczemu Zergowemu jajku kazaæ gdzie¶ "i¶æ" po tym jak siê wykluje. - Pojawi³y siê jakie¶ dziwne przeszkody na platformach wej¶ciowo/zej¶ciowych, które trzeba zniszczyæ zanim bêdzie mo¿na na nie wej¶æ. Kolejny uk³on w stronê graczy (w jedynce pomys³owi kreatorzy map, którzy nie chcieli, ¿eby za szybko u¿ywaæ ramp, stawiali na nich kryszta³y które trzeba by³o najpierw wydobyæ, lub jakie¶ neutralne budynki które trzeba by³o zniszczyæ) - Krater z gazem wygl±da beznadziejnie - Overlord wygl±da, jakby wyæpal jeszcze wiêcej zio³a ni¿ w jedynce ;-) Lubiê t± jednostkê, lata sobie powoli z opuszczonymi mackami i ma wszystko w dupie A jak mu siê ka¿e gdzie¶ polecieæ to harczy tonem który sugeruje jaki¶ komentarz o twojej matce
Mia³em to ju¿ wcze¶niej napisaæ, bo zauwa¿y³em to ju¿ jaki¶ czas temu: Jak siê zaznacza kilka jednostek, to mo¿na u¿yæ ich specjalnych funkcji ka¿dej po kolei, nie wybieraj±c przy tym poszczególnej jednostki. Przyk³adowo, na tym filmiku kole¶ zaznaczy³ kilka dron, i nie wybieraj±c ¿adnej szczególnej, nie odznaczaj±c ca³o¶ci, po prostu klikn±³ na kilka kryszta³ów po kolei i ka¿da posz³a do innego. Widzia³em, ¿e inne jednostki te¿ tak robi³y, np. ghosty zrzuca³y posi³ki w gameplay'u terran. Moim zdaniem fajny bajer, ale bojê siê, ¿e sztormiarze dostali przez to zbyt potê¿nego powerupa.. wyobra¼cie sobie 20 psionic stormów równocze¶nie na mapie.
Filmik z zastrze¿eniami: http://pl.youtube.com/watch?v=s7k3ZM6bQx4
I takie moje male spostrzezenia: - sledze wiekszosc informacji na biezaco, wiec podane tutaj nie sa dla mnei zadnym zaskoczeniem - chyba zrobie sobie "przerwe" w czytaniu newsow o SC2, sledzenie tych zmian przestalo mnie juz "bawic" - ogolnie to Blizzard chyba zbytnio sie pospieszyl z przedstawieniem SC2 - gra raczej nie zdazy wyjsc w 2008 (obym sie mylil) - te ciagle zmiany powoduja, ze gracze maja juz metlik w glowie (np. ciagle dodawanie/zabieranie black hole mothershipa), a finalna wersja bedzie i tak ZUPELNIE inna (bo w czasie beta testow bankowo powstana nowe IMBA taktyki)
Starcraft II zostanie podzielony na 3 gry. Co tu du¿o mówiæ, przeczytajcie u ¼ród³a: http://www.shacknews.com/onearticle.x/55267
W skrócie - kampania ka¿dej z ras bêdzie wypuszczana w osobnym dodatku, w oryginalnym SCII bêd± tylko misje Terran. Zapewne dorzuc± te¿ kilka jednostek, ergo aby w pe³ni korzystaæ z multiplayera, czyli esencji tej gry, trzeba bêdzie kupiæ wszystkie trzy wersje. Wprawdzie pisz±, ¿e prawdopodobnie multi zostanie niezmienione z podstawki, ale nie dajmy siê nabraæ - wtedy nikt by nie kupi³ dodatków.
Nie powiem, zagrywka bardzo w stylu Blizzarda, któremu najwyra¼niej z nadmiaru kasy siê we ³bie poprzewraca³o.
Moze i skok na kase ale chyba kazdy pamieta jak bardzo Brood Wars rozni sie od podstawowego SC. I to na plus. Po prostu zamiast jednego dodatku dostaniemy 2.
Nurtuje mnie to czy S2 odniesie takie same wyniki sprzeda¿y jak S1, który przecie¿ ca³y sukces zawdziêcza prostocie i odpowiedniemu zbalansowaniu, z prostot± w drugiej czê¶ci mo¿e byæ nie za ciekawie... najtrudniejsz± chyba czê¶ci± bêdzie balansowanie, pewnie nie jeden patch wyjdzie.
No i - czy znajdzie siê miejsce na mody?
Ech, patrzeæ hadko... Wygl±da na to, ¿e support fanów supportem fanów, ale zyski przes³aniaj± oczy nawet firmom chwalonym za dobry kontakt z ich klientami. Smutne.
Takie szatkowanie robi siê coraz popularniejsze - kolejne, kilkugodzinne odcinki Half-Life 2, przygodówka Sam'n'Max pociapana na pojedyncze epizody, teraz Starcraft 2 z jedn± ras± na czê¶æ. Zarazi³y siê tym ju¿ FPSy, przygodówki, RTSy, co dalej - crpg podzielone na akty? Ech...
Je¶li ka¿dy dodatek bêdzie w niskiej cenie - to prosze bardzo, ¿eby nie by³o, ¿e za jedn±grê p³ace jak za 3 albo 2,5
Na ca³± historiê w Sam & Max ma siê sk³adaæ sze¶æ epizodów. Wysz³y dot±d dwa - ka¿dy w momencie premiery kosztowa³ ok. 80 z³. I g³ównym zarzutem wobec obu by³o to, ¿e s± bardzo krótkie i wystarczaj± na zaledwie kilka godzin.
W±tpiê ¿eby epizody SC2 by³y tañsze...
Diablo 3 wyjdzie podzielony na akty. Za Prolog z intrem i wyborem postaci zaplacimy 139,99
najtrudniejsz± chyba czê¶ci± bêdzie balansowanie, pewnie nie jeden patch wyjdzie.
No i - czy znajdzie siê miejsce na mody?
Goliath, Wraith i Vulture powracaj± do Stacraft 2
Diablo 3 wyjdzie podzielony na akty. Za Prolog z intrem i wyborem postaci zaplacimy 139,99