Erotyka â strony, Obrazki i wiele wiÄcej na WordPress
Ten temat, nie ma nic wspólnego z konkursem - postanowiłem że czy konkurs wygramy czy nie, teren który wybraliśmy w zeszłym roku, pewnie i tak będziemy mogli wykorzystać i w tym (znaczy... następnym). Tego obszaru, raczej nikt z ewentualnych innych zwycięzców konkursu nie będzie traktował poważnie bo po cholere komu taki śmietnik, z bunkrami, nasypami ze śmieci i piachu, gruzami i dołami? Myślę że na organizację konwentu w tym samym miejscu i tak mamy raczej ogromne szanse.
W każdym razie...
Zapodaję tutaj mapę zrobioną na podstawie satelitarnego zdjęcia z gogli. Oznaczyłem na niej cyframi odpowiednie obszary które można do czegoś wykorzystać. Oprócz tego, zielonym kolorem oznaczyłem miejsca gdzie rosną drzewa (równierz w rzędzie) a czarnym - drogi i parking.
Kropkowana jasno-niebieska linia to obszar który weźmiemy na pole namiotowe - będzie w sam raz w środku, pomiędzy wszystkimi obiektami więc zlotowicze będą wszędzie mieli blisko.
Kropkowana czarna linia to ewentualne ścierzki które moglibyśmy zrobić na polu wymiotowym żeby było tam widać że to miasteczko jest.
Tutaj omówienie oznaczonych obiektów (szczegóły będziemy omawiać w oddzielnych topicach, we współpracy z odpowiednimi sekcjami):
Bar - tego miejsca nikomu nie trzeba przedstawiać. W każdym razie, omawialiśmy już sprawę powiększenia baru i uważam że jest to niezbędne - biorąc pod uwagę że z roku na rok, przybywać będzie więcej konwentowiczów i że miejsca w tak okupowanym obiekcie nie może zabraknąć. Dlatego:
1) dotychczasowa sala prelekcyjna, zniknie stamtąd i stanie się częścią baru. 2) obszar zagruzowany, pomiędzy dotychczasową salą prelekcyjną a dotychczasowym barem będzie trzeba wyrównać i zrobić z niego coś na kształt ogródka piwnego (w Fallout też takowe są więc klimatu to nie popsuje a miejsca będzie więcej. 3) będzie trzeba przyszykować dwa dodatkowe wejścia - raczej wiecie o które mi chodzi.
Sala Prelekcyjna - tutaj znajduje się bunkier o identycznej konstrukcji jak jedna połówka przyszłego baru (jeden tylko silos). Wykorzystamy go na salę prelekcyjną z kilku powodów:
1) jest w nim tyle miejsca co w dotychczasowej sali prelekcyjnej 2) jest tam tak ciemno że można za dnia wyświetlać tam z projektora filmy 3) jest blisko
Niestety z pomieszczeniem tym wiążą się równierz pewne problemy:
1) jest tam ciemno - trzeba to oświelać całą dobę (tzn. w tych momentach gdy ma się tam coś dziać 2) wentylacja powietrza - tam chyba nie ma żadnej czerpni dzięki której następywałaby wymiana powietrza
Kantorek - wiecie że to była kwatera główna całej organizacji. Ponieważ sprawdziła się w tej roli - zostańmy przy tym - jedynie podrasujemy ją bardziej za rok.
Niewielki budynek zadaszony - no i tutaj właśnie pojawia się pytanie: do czego go wykorzystać? Jest to niewielka budka - na oko to jakieś 2x2 m - murowana. Ma dach, więc może się do czegoś przydać. Można by tam standardowym sposobem zrobić biurko i przeobrazić to miejsce w jakieś biuro czegoś tam.
Podziemne pomieszczenie - ten obiekt uważam za dobre miejsce na kwaterę główną dla Rangers of Oldtown. Nie dość że za dnia całkiem dobrze dociera tam światło (bo jest szerokie wejście), to jeszcze można tam zrobić całkiem niezłą klatkę na więzienie . Po za tym, wejście jest dosyć oryginalne. Tam też dałoby rade zrobić biurko (dla szeryfa ), powiesiłoby się mapy, wogóle przerobiło to na kwaterę. Przemawia za tym równierz fakt że stamtąd jest blisko do wartowni nr 1 - tej najważniejszej - a to podsuwa mi pomysł, by zrobić w tym pomieszczeniu dwa miejsca do leżenia, dla jakiejś specjalnej warty mającej być "siłami szybkiego reagowania" - ale to oczywiście nie jest teraz istotne. W każdym razie, uważam że to miejsce nadaje się świetnie na siedzibę Rangers of Oldtown.
Dziury - z nimi raczej nic się zrobić nie da... ewentualnie je rozkopać lepiej, przykryć i zrobić jakieś ziemianki czy coś, do chłodzenia żywności czy coś w tym rodzaju - ale to tylko z myślą o konwentowiczach. Może jednak lepiej je jakoś zabezpiczeczyć żeby nikt tam nie wpadł i nie zrobił sobie krzywdy.
Ruiny - jeszcze w zeszłym roku wydawało mi się to świetnym miejscem na prysznic - co z tego wyszło sami widzieliście. Było mi trochę szkoda Jabota i Zwonimira którzy tam nieźle się napracowali z oczyszczaniem tego miejsca. No niestety - nie przydało się zbytnio. Macie jakiś pomysł?
Wartownia 1 - to oczywiście główne wejście do Oldtown. Tutaj należałoby jednak postarać się już w następny konwent, o jakąś rogatkę (ale falloutową) i ładny napis Oldtown. Oprócz tego, wartownię trzeba też przygotować z myślą o wartownikach - jeśli będzie padać w nocy to trochę tak niedobrze... - więc jakiś szałas czy coś.
Wartownia 2 - nie było tego w poprzenim roku, i to był swego rodzaju błąd. Już podczas prac nad przygotowaniem terenu, często właśnie tą drogą wjeżdżały na ten teren samochody lub roweżyści. Poza tym, to dosyć zamaskowane przez drzewa, łatwe wejście do Oldtown i powinniśmy jednak i na tej drodze ustawić wartownię.
Małe Ruiny - wiecie chyba co mam na myśli - te rozpadające się 4 ściany z cegieł. Nie wiem czy do czegoś możemy to wykorzystać... jak macie jakiś pomysł to piszcie.
Plac - ponieważ pole namiotowe będzie gdzie indziej, musimy zastanowić się czy na tym placu zrobimy znów ognisko czy je przeniesiemy. Ktoś nawet zapodawał pomysł by zrobić tam rynek dla kupców. Być może możnaby ten obszar wykorzystać pod ToiToie (chyba jednak 2 załatwimy już za rok). Co do tego obszaru równierz proszę o jakieś pomysły.
Na zakończenie pozostaje mi jeszcze wspomnieć o tym, co to jest ta ciemno-niebieska przerywana linia koło kantorka - no więc, mianowicie, miałby to by ć prosty płot - takie ogrodzenie belkowe, mające oznaczać że za ten płot nie wolno konwentowiczom wchodzić. Dlaczego? Otóż na tym obszarze, MY - załoga organizatorska, rozłożyłaby swoje namioty. Od razu uprzedzam pytanie "Po co?? Dlaczego??" - a no dlatego, że my tam w pewnym sensie pracujemy na tym konwencie. Czułem nie raz zmęczenie, nie raz też widziałem że wy jesteście zmęczeni. Dlatego uważam że ta strefa powinna być wydzielona, żeby nikt tam nie chodził, nie zawracał nam głowy, żeby możnabyło się spokojnie wyspać itd. Tej prywatności trochę nam potrzeba - serio.
Słuchajcie, każdą z wymienionych powyżej lokacji, szczegółowo omówi się w oddzielnych tematach. Na razie, proszę o komentarze odnośnie rozmieszczenia obiektów i ich zagospodarowania. Gdy już ustalimy że OldTown z lotu ptaka będzie tak lub tak wyglądać, wtedy zajmiemy się szczegółowym omawianiem każdego z obiektów oddzielnie, w oddzielnych tematach - które to ja rozpocznę.
Hmm - wydawało mi się, że to już ustalone Miejsca 4 i 5 zostały opisane w tym temacie!
4 to wiezienie + warownia 5 to kapliczka
Przyoczyłeś to, czy ci się nie podoba ?! Wcześniej nikt tego negatywnie nie komentował!!
Myślę, że pogadamy jutro (o ile się zobaczymy w OldTown), ale ja myślę inaczej!
4 na kapliczkę się nie nadaje - za to na więźienie idealnie. Na dachu może stać wartownik, który jednocześnie ma na oku samo więzienie i jak i część drogi do miasta. Wejście na dach jest łatwe. Zrobi się tylko kratę i przechodzący zlotowicze będą mogli oglądać uwięzionych raidersów, tudzież innych 'bandziorów'! W środku postawi się jakąś pseudo-prycz i będzie git! Czy Rangersi potrzebują naprawdę swoją siedzibę, a jeśli tak to czy umieszczanie jej tak blisko pola namiotowego i drogi (czyli w którym kolwiek z tych dwóch budynków) ma wogóle sens ?!
Natomiast budynek 5 jest dobrze oswietlony i ma klimatyczne wejscie. Na przeciwleglej scianie umiescilo by sie oltarz, a blizej drzwi postawilo trzy rzedy lawek. Szpon by co jakis czas prowadzil tam 'msze' - czyli jakas pogatuszke taka Nie mowiac juz o wykorzystaniu tego do jakichs quest'ów. Szpon! Wypowiedz się co p tym myslisz bo, jeśli tobie się to nie podoba, to nie ma o czym mówić chyba!
Edit: Przypominam również o pomyśle lądowiska dla Verta na tym placyku (knkretna lokalizacja była w temacie, do którego dałem link wyżej)!
I jeszcze jedno: Ta druga wartownia (punkt 9) to myślę, że mogą obstawić Raidersi. Dałoby to nam niejaką swobodę, a jednocześnie rozwiązało problem w przypadku małej liczby Rangersów. Tym bardziej, że wiązałem nadzieje z tymi budynkami - jeśli nie ma nikt nic przeciwko!
W 10 możnaby zrobić Centrum Karawan. To tylko propozycja, niech się wypowie Zwonimir i reszta. Dobrzeby było, jakbyś mieli siedzibę w centrum.
10 stoi bez pomysłu nie bez powodu - to ruina jest i w dodatku malutka - jak tam uda ci się stół i krzesło wstawić to ci pogratuluję No chyba, że byście to rozbudowali jakoś - wtedy miałoby to większy sens!
BTW: Co do mojego posta powyżej: małe sprostowanko! Po wspólnych oględzinach iustaleniach z Rawdanem, postanowiliśmy, że w punkcie 5 faktycznie lepiej będzie zrobić kwaterę Rangers. Punkt 4 jest póki co proponowany na więzienie, ale tego do końca jeszcze nie wiadomo!