Katalog znalezionych fraz
Erotyka — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress

Zapewne wielu z nas pamiêta czasy kiedy to seria UFO rz±dzi³a na blaszkach i takie tytu³y jak:
UFO: Enemy Unknown
X-COM: Terror from the Deep
X-COM: Apocalypse
X-COM Interceptor

mog± wywo³aæ dreszcz pozytywnych emocji ;]. Ale do rzeczy - trafi³o mi siê UFO: Afterlight i muszê powiedzieæ, ¿e jestem bardzo ale to bardzo pozytywnie zaskoczony wykonaniem samej gry, jaki jej grywalno¶ci±.

Bowiem oprócz samych aspektów gry taktycznej (jak na UFO czy X-COM przysta³o) i exterminacji wszelakiej ma¶ci obcych na terenie Marsa (bo tam przenosi siê akcja po zniszczeniu Ziemi przez obcych).

Mamy jeszcze ca³± gamê zmartwieñ do opanowania jak: rozwój i nieustanne ulepszanie / powiêkszanie g³ównej bazy (jej utrata koñczy rozgrywkê).

Musimy równie¿ prowadziæ nowe badania nad ró¿nymi technologiami aby mieæ sta³± przewagê nad przeciwnikiem (najwa¿niejsze s± skafandry).

Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze produkcja rzeczy które wymy¶limy w laboratorium oraz produkcja rzeczy eksploatacyjnych - magazynki, broñ, skafandry.

Ponadto wszystko co zdobêdziemy na wrogach mo¿emy sk³adowaæ w magazynie ... ale wiadomo, ¿e miejsce na stacjach jest cenne - tak te¿ za du¿o tych "artefaktów" zgromadziæ siê nie da (do momentu rozbudowania bazy i samego magazynu). Wszystkie zdobyte rzeczy odblokowuj± jakie¶ konkretne badania nad technologiami obcych.

Zarz±dzanie zasobami ludzkimi jest wrêcz kluczowe w tej grze - nie mo¿na sobie pozwoliæ na utratê kogokolwiek z zespo³u!!! dlatego, ¿e nie ma szansy na bie¿±ce uzupe³nianie personelu ... (oczywi¶cie dostaniemy posi³ki ale dopiero du¿o, du¿o pó¼niej w grze po nawi±zaniu kontaktu z niedobitkami na Ziemi). Ka¿dy cz³owiek ma jakie¶ predyspozycje - jedni s± tylko ¿o³nierzami, a inni tylko naukowcami - ale bywaj± kombinacje na naukowców / techników, techników / ¿o³nierzy, naukowców / ¿o³nierzy. A najfajniejsze jest w tym, ¿e do niektórych zdañ trzeba braæ np. technika do dru¿yny aby móg³ zabawiæ siê np. w galaktycznego sapera i wysadziæ konkretny obiekt (¿o³nierze nie posiadaj± uzdolnieñ technicznych). A ludzi w bazie jest jak na lekarstwo bo trzeba dokonywaæ nowych odkryæ (naukowcy), produkowaæ nowe przedmioty (technicy), stawiaæ nowe pomieszczenia (technicy ze specjalizacj±), wznosiæ nowe przyczó³ki na konkretnych terytoriach Marsa (równie¿ technicy ze specjalizacj± geologii), pozyskiwaæ surowce z nowych terytoriów (znowu technicy ze specjalizacj± tym razem w paleontologii). Dopiero w pó¼niejszej fazie gry mo¿na konstruowaæ roboty które nieco odci±¿± ¿o³nierzy w walkach o terytoria. Dodatkwowo na nowych terytoriach mo¿emy wznosiæ ró¿ne budowle - w zale¿no¶ci co odkryjemy w w laboratorium - ró¿ne kopalnie, stacje radarowe, oraz co najciekawsze stacje terraformacyjne - powoduj± zmianê krajobrazu marsa w czasie rzeczywistym np. walczymy o jakie¶ terytorium przed postawieniem stacji - klimat i¶cie marsiañski - czerwona ziemia, kamienie etc. po postawieniu i np. powtórnej walce o to terytorium - mamy sposobno¶æ zaobserwowania rozrost marsiañskiej odmiany ro¶linno¶ci - na pocz±tku nie¶mia³y, skromny, s³owem po malutku - ale gdy powrócimy tam za d³u¿szy czas to mo¿emy zastaæ i¶cie rajskie ogrody - wszêdzie zielono i ro¶linno¶æ wrêcz rozkwita - zmiany te mo¿na ¶ledziæ z poziomu podgl±du globu i terytoriów. Nie¼le nie ? ;].

Naturalnym jest w serii ufo, ¿e mo¿na tworzyæ oddzia³y i odpowiednio je uposa¿aæ - dlatego nad ty nie bêdê sie rozpisywaæ. Dodam tylko, ¿e zabawek / pukawek jest w grze ca³e mnóstwo - ziemskich / retikulariañkich (jedna z ich frakcji napad³a ziemie) / zwierzo-ludzi / robotów stra¿ników etc.

Natomiast novum w tego typu grach jest dyplomacja ... o ile we wcze¶niejszych czê¶ciach mo¿na / trzeba by³o tylko i wy³±cznie exterminowaæ nowych wrogów - tak tutaj mo¿na siê z nimi dogadywaæ, zawieraæ pokoje, sojusze - handlowaæ etc.

A frakcji jest sporo - pogra³em 5 godzin i ju¿ mam ich ponad 6

retikularianie - pierwsza frakcja jaka znamy w grze - to oni nas sprowadzili na marsa i pomogli w budowie bazy.

roboty stra¿nicy - frakcja i nie frakcja - po prostu obudzone maszyny stra¿ników marsa. Ni jak nie mo¿na siê z nimi porozumieæ - przynajmniej na razie - za to mo¿na wykorzystaæ ich wraki do budowy w³asnych robotów.

zwierzo-ludzie - frakcja dosyæ prymitywnych istot - co prawda maj± pistolety i wszelkie bajery - ale zachowuj± siê jak tribale z Falouta . Dosyæ s³abi i posi³kuj± siê ró¿nymi bestiami - pe³zakami, paj±kami, toczakami etc. Mnie siê nie uda³o z nimi porozumieæ.

ludzie-fanatycy - po nawi±zaniu kontaktu z ziemi±, ta frakcja odzywa siê jako pierwsza - na pocz±tku proponuj± wymianê naukow± ale do samej wymiany nie dochodzi. (co¶ jak armia Mastera w Falloutcie ;])

ludzie-niedobitki - okazuje siê, ¿e to jest w³a¶ciwa frakcja do nawi±zania kontaktu i otrzymywania wsparcia - od pocz±tku dziel± siê z nami wiedz± i dostarczaj± wspracie jako surowce i pó¼niej ludzie.

retikularianie-prawdziwi - okazuje siê, ¿e ich pierwsza frakcja to jaki¶ ekstremistyczny od³am i samowolnie zaatakowali ziemiê bez porozumienia z nimi ... tak jasne - od tego momentu eksterminuje ich tak samo jak tych pierwszych ;].

oraz ciekawostka - pojawia siê frakcja marsiañska - marsianie ¿yj±! i siê budz± ;] ale o tym mo¿e nieco pó¼niej ;]



Obsy, powiniene¶ zacz±æ od UFO Decyduj±ce Starcie, to wcze¶niejsza czê¶æ. Nie ukoñczy³em jej jak wiele innych UFO jeszcze, ale ju¿ zjad³a mi chyba ³adne 100 godzin! No i apropo Retikulan... chyba zapoda³es mi spoilera, heh. W Decyduj±cym Starciu wojna z Retikulanami to g³ówny w±tek gry.
Heh nie wiedzia³em, ¿e akcja poprzednich gier tak siê ¶ci¶le zazêbia ;]
Ale mi smaka narobiles!

W dwa pierwsze UFO sie nie zagrywalem. Za to X-COM Apocalypse to walkowalem na okraglo. Po zlych recenzjach X-COM Interceptor i chyba jeszcze UFO: Aftermath (nie pamietam dokladnie) nawet do tego nie podchodzilem w rekawiczkach i gazmasce.

Czym predzej sobie skombinuje i poddam ocenie!


To które ja mam to UFO: Aftershock. Nie gra³em w Aftermath i tez s³ysza³em nie najlepsze opinie, ale ju¿ w Aftershock by³o wiele smaczków ze strego UFO i tych z nowego. Zasadnicza ró¿nica podej¿ewam jest taka, ¿e w Aftershock (Decyduj±ce Starcie) w odróznieniu od starego i nei wiem jak od tego nastêpnego, lata³o siê tzw. Laput± - tak± orbitalna baz± z której wysy³a³o siê swoje oddzia³y na tereny w których trzeba by³o wykonaæ misje. Dyplomacja, buodwa fabryk itp. szmery bajery ju¿ w Aftershocku by³y... ale nei wiem w jakim stopniu podobne do Afterlight'a - jak by nie by³o ziemia a mars to raczej ró¿ne ¶rodowiska.
No nie powiem - gra w moim osobistym rankingu zbli¿y³a siê grywalno¶ci± do Fallouta ;] bo zaraz za nim jest Freelancer ;]
Tz. nie wiem jak ta nowa, ale mnie Aftershock zmêczy³ po wielu godzinach grania gdy jeszcze nie by³o widaæ koñca a misje zaczyna³y siê za bardzo powtarzaæ. W Aftershocku niestety na pocz±tku ró¿norodne mapy, po tych kilkudziesiêciu godzinach zaczyna³y siê powtarzaæ nad wyraz za czêsto i to co by³o na pocz±tku olbrzymi± zalet±, pó¼niej zaczê³o nu¿yæ schematyczno¶ci±... Walki by³y inne ze wzgledu na to, ¿e ¿o³nierze byli inni, bardziej rozwiniêci, ale i tak zawsze - l±dowanie w tym punkcie, w tym punkcie oddzia³ zabezpiecza, tam pos³aæ oddzia³ na zwiad, obrona przed pierwsz± fal±, szybki atak, obrona, opskrzydlenie itp. itd. Mam nadziejê, ¿e zwiêkszyli ilo¶c map lub chocia¿ wzorem poprzednich X-com'ów wprowadzili losowo¶æ. :]

EDIT: Nie wiem czy to zawarli w patchu jakim¶ z Aftershocka, ale mam poprawion± wersjê jêzykow±. Ta firma na mojego maila z bugami w t³umaczeniu przys³a³a mi poprawiony plik jêzykowy - szok!
losowo¶æ jest du¿a - owszem mapy siê powtarzaj±, ale ¿adna kolejna rozgrywka nie powinna byæ identyczna ...
Hm co do UFO: Kolejne Starcie (który chyba posiada oddzielny temat) jest gr± bardzo light'ow± jak na serie ufo. Najwiêkszymi jej wadami by³y : Brak mo¿liwo¶ci rozbudowania, który zamienili na wybór pomiêdzy czterema rodzajami baz: Wojskow± - z niej startuj± oddzia³y Naukowa - tutaj odbywaj± siê badania nad artefaktami Techniczna - Umo¿liwia produkcje przedmiotów/broni opartych na technologi Obcych. No i nowych siedzib nie mo¿emy kupiæ, ale "odbiæ" (moim zdaniem bardzo dobry pomys³).
Jednak najbardziej nie spodoba³y mi brak wyboru pomiêdzy trybem turowym/ rzeczywistym, raczej kiepsko zrobione tereny na spotkania losowe, s± jak na mój gust za ma³e no i czêsto siê zdarza ¿e teren jest na tyle p³aski przez co ju¿ na samym pocz±tku widzimy 3/4 transagentow, i te bitwy w wrakach zestrzelonych ufo... Wyrzutnie rakiet obcych zadaj± bardzo du¿e obra¿enia, a w ciasnym statku trudno uciec poza jej ra¿enie (du¿o "pokrêconych" tuneli)
To tyle z minusów, reszta w sumie zalicza siê na plus
Hm czy w tym nowym UFO dodali w koñcu tryb turowy ? tego mi najbardziej brakowa³o w pierwszej czê¶ci...
W najnowszym UFO jest tura ... ale wygl±da ona nieco jak "Aktywna tura" bowiem nie ma tutaj podzia³u na ruch typu "raz ja, raz komputer" wszystkie ruchy odbywaj± siê w tym samym czasie i wszystkie na raz tzn. mamy do dyspozycji zespó³ max 7 osobowy i wszystkie postacie zarówno nasze jak i wrogie poruszaj± siê jednocze¶nie - o ile tego chcemy. Turê / ruch zatrzymuje siê spacj± albo poprzez dotarcie naszej jednostki na z góry ustalon± pozycjê.

Ogó³em gra ¶wietna - tyle, ¿e nieco nudz± poniek±d te same "losowe" mapy, które defacto s± losowe ale jak siê rozegra 160 bitew o np. obronê w³asnego terytorium zaczyna siê dostrzegaæ pewne powielaj±ce siê mapy. Ze smaczków dodam, i¿ w momencie kiedy zaczynamy pracê nad terraformowaniem Marsa wszelkie bitwy przed rozgrywaj± siê na terenie czysto pustynnym, a je¶li za jaki¶ czas wrócimy w dane miejsce / terytorium np. broni±c je i dzia³a tam stacja terraformacyjna - zobaczymy i¿ zaczyna porastaæ ona "traw±" i pojawiaj± siê pomniejsze ro¶liny.
Jak na razie, to gra³em w X-Com: Ufo Defence, X-Com: TFtD i X-Com: Apocalypse.
Ten ostatni najbardziej podoba³by mi siê z ca³ej serii, gdyby nie dwie rzeczy - broñ, która zadaje o wiele mniej obra¿eñ ni¿ w dwóch pierwszych czê¶ciach (uk³on w stronê fanów RTS?) i to, ¿e gra by³a niedokoñczona.
jaka bron masz na mysli? toksyny a,b,c? czy disruptor'y? owszem w czasie rzeczywistym mialy p[owera (zwlaszca toksyny przebijajace pole silowe)

Ale zawsze mozna grac w turowym i nie ma juz tego bonusa jak korzystanie z dwoch broni jednoczesnie przez agenta X-COMu
Jeszcze raz polecam - gra ma podobno kilka zakoñczeñ - na razie znane mi s± 2 - oczywi¶cie zakoñczenie z pora¿k± (czyli obcy zdobyli nasze HQ) oraz zakoñczenie po dokonaniu terraformacji marsa (poziom oko³o 80/90% podobno ró¿nie z tym bywa) oraz wykoñczenie rasy Zwierzoludzi.

jaka bron masz na mysli? toksyny a,b,c? czy disruptor'y? owszem w czasie rzeczywistym mialy p[owera (zwlaszca toksyny przebijajace pole silowe)
Ogólnie - zaczynaj±c od broni plazmowej, przez laserow±, wszystko mnia³o o wiele mniejszy power (momentami nawet 3 razy mniejszy ni¿ w Ufo) - po prostu taka rozgrywka w stylu C&C a nie Ufo (gdzie by³o s³ynne tup tup tup tup tup tup... BLAM! AAAAARRGH!).


Ale zawsze mozna grac w turowym i nie ma juz tego bonusa jak korzystanie z dwoch broni jednoczesnie przez agenta X-COMu


Ja mia³em przyjemno¶c graæ w dotychczas wszsytkie czê¶ci UFO, prócz najnowszej ods³ony: Afterlihta). O tym, ¿e UFO:Enemy Unknown do dzisiaj bije rozwi±zaniami i grywalno¶ci± wiele produkcji nie bêdê siê nawet rozpisywa³, ani o tym jakim dnem jest 'powtorne starcie'. Jednak mam kilka uwag co do Aftershock (Decyduj±ce Starcie), poniewa¿ tak jak czê¶æ z przedmówców po¶wiêci³em grze ju¿ sporo czasu i mam co do niej kilka uwag.
Gierka jest naprawdê wci±gaj±ca, rozbudowana i ¶wietnie rozplanowana. Po prostu siadasz, i nagle mijaj± 4 godziny nie wiadomo kiedy - a to ogromny plus dla autorów. Widzê, ¿e ta sam± drog± poszli w Afterlighcie. Rozbudowa bazy, odkrywanie nowych technologii, szkolenie i wyposa¿enie dru¿yn bojowych to czysta przyjemno¶æ. K³opot zaczyna siê w momencie rozgrywania walk, przy których rêce opadaj±. Tereny na których tocz± siê walki s± extremalnie nieciekawe, powtarzalne, schematyczne. Po kilkunastu walkach widzia³o siê (niemal) wszsytko co w tej kwesii zaprojektowali autorzy i zaczyna wiaæ NUD¡. A to w grze, której osi± jest rozgrywanie batalii jest niedopuszczalne. Ju¿ X-COM oferowa³ nieporównywalnie ciekawsze tereny rozgrywania walk. Dodatkowo same walki, w których nasi ¿o³nierze widz± wroga dopiero jak na niego wejd±, beznadziejne projekty przeciwników i schematyczno¶æ ich rozmieszczenia sprawia, ¿e po 20-30 godzinach gry cz³owiek z bólem zaczyna rozgrywaæ batalie.
Osobi¶cie nie wytrwa³em do koñca, nie bêdê spoilerowa³, ale wytrwa³em z uporem naprawdê d³ugo, choæ z zaci¶niêtymi zêbami. Gdybym nie by³ fanem poprzednich ods³on w±tpiê, ¿ebym prze¿y³ tydzieñ z Aftershokiem na dysku. A je¿eli s³yszê, ¿e w nowej ods³onie jest to znowu bol±czka - to ja podziêkujê.
Tak arcy bardzo uci±¿liwe to nie jest - je¶li chodzi o powtarzaj±ce siê mapy ... a wrogów nie widzi siê dopiero po wej¶ciu ... nasze postacie z du¿± percepcj± s± w stanie "wykryæ" na s³uch ;]
No z tym widzeniem wroga dopiero jak siê na niego wejdzie to te¿ nie do koñca tak jest moim zdaniem. Chyba ze siê gra bez pauzy i bez zwolnienia czasu, bo wtedy to rzeczywi¶cie idzie siê idzie a tu nagle pytajnik "?" zmienia siê w strzelaj±c± lub rzucaj±c± siê postaæ. :] Przy ostroznym, powolnym graniu to tylko niektórzy s± niewidoczni... z drugiej strony, wiele jednak razy nawet to ¿e zauwa¿y³em postaci nie dawa³o wiele mo¿liwo¶ci na reakcjê i ogólnie ja musia³em graæ bardzo ostro¿nie. Jak pisa³em wy¿ej przyczu³ek, obrona, zwiady, ataki oskrzydlaj±ce by nie byæ zaskoczonym od ty³u itp.
ukaza³ siê poradnik GOLowski do w/w gry ;]

No z tym widzeniem wroga dopiero jak siê na niego wejdzie to te¿ nie do koñca tak jest moim zdaniem. Chyba ze siê gra bez pauzy i bez zwolnienia czasu, bo wtedy to rzeczywi¶cie idzie siê idzie a tu nagle pytajnik "?" zmienia siê w strzelaj±c± lub rzucaj±c± siê postaæ. :] Przy ostroznym, powolnym graniu to tylko niektórzy s± niewidoczni... z drugiej strony, wiele jednak razy nawet to ¿e zauwa¿y³em postaci nie dawa³o wiele mo¿liwo¶ci na reakcjê i ogólnie ja musia³em graæ bardzo ostro¿nie. Jak pisa³em wy¿ej przyczu³ek, obrona, zwiady, ataki oskrzydlaj±ce by nie byæ zaskoczonym od ty³u itp.


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • erfly06132.opx.pl


  • © Erotyka — strony, Obrazki i wiele wiÄ™cej na WordPress Design by Colombia Hosting