Erotyka — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress
Pojawi³ siê w mojej g³owie pomysl na stworzenie gry strategicznej w klimatach postapo. W ogólnych za³o¿eniach rozgrywka przypomina³aby tê znan± z Hearts of Iron, czyli zarz±dzamy ca³ym pañstwem (czy jak to nazwaæ).
O ile praca nad opisywaniem mechaniki gry idzie mi dosyæ g³adko to wiêcej problemów mam ju¿ ze szczegó³owym storylinem dla poszczególnych pañstw.
Mo¿e jednak kilka s³ów o samej grze, ma³y wypis z desgin doc'a.
1.1 Czym jest Rainy Dawn? Rainy Dawn to gra strategiczna (GSG) rozgrywaj±ca siê w przysz³o¶ci po wojnie atomowej.
1.2 Co ró¿ni Rainy Dawn od innych gier? Do tej pory powsta³o niewiele gier strategicznych dziej±cych siê w postapokaliptycznej przysz³o¶ci na Ziemi. Te, które do tej pory powsta³y, nie obejmowa³y tak globalnie konfliktu. Sama gra ma siê rozgrywaæ w uniwersum zbli¿onym do znanego z gier serii Fallout. Dodatkowo wprowadzony zostanie system fabularyzuj±cy grê. W okre¶lonych momentach Gracz bêdzie musia³ podejmowaæ decyzje, które wp³yn± na dalszy rozwój rozgrywki.
1.3 Czym kierowaæ bêdzie Gracz? Gracz bêdzie móg³ obj±æ kierowanie jedn± z kilkudziesiêciu pañstw d±¿±cych do przejêcia panowania nad kontynentem (ew. ¶wiata). Bêdzie siê to mog³o odbyæ na drodze podboju, dyplomacji lub technologicznej.
1.4 Jak bêdzie wygl±da³a rozgrywka? Gra toczyæ siê bêdzie na heksagonalnej mapie kontynentu. Gracz bêdzie móg³ rozwijaæ rozmaite czê¶ci infrastruktury, wykonywaæ akcje dyplomatyczne, rozwijaæ technologie, handlowaæ z innymi pañstwami, budowaæ oraz kierowaæ armi±.
1.5 Jak bêd± wygl±da³y scenariusze? W grze zawarte bêd± mniejsze i wiêksze scenariusze. Wiêksze bêd± swoistego rodzaju kampaniami, w których celem bêdzie zdobycie dominacji w Europie (na ¶wiecie). Mniejsze bêd± odbywaæ siê bêd± tylko na czê¶ci mapy a ich cele bêd± ¶ci¶le okre¶lone i bardziej szczegó³owe. Bêd± tak¿e bardziej ograniczone czasowo.
1.6 Na czym bêdzie mia³ siê skupiæ Gracz? Przede wszystkim na rozwoju swoich si³ zbrojnych. Jednak aby tego dokonaæ bêdzie musia³ kontrolowaæ swoj± gospodarkê i rozwijaæ j±. Graj±c s³abszym pañstwem bêdzie musia³ znale¼æ sojuszników dziêki którym siê wzmocni. Wy¶cig technologiczny bêdzie tak¿e wymaga³ nak³adów na badania, dziêki którym dostêpne bêd± nowe jednostki i nowe ulepszenia infrastruktury itp.
1.7 Jakich technologii u¿ywaæ bêdzie Rainy Dawn? Planowane jest u¿ycie silnika zdolnego do obs³ugiwania heksagonalnej mapy ca³ego kontynentu. Grafika 2D z ew. u¿yciem animowanych modeli 3D.
1.8 Single/Multi Gra przewidziana jest dla rozgrywki zarówno Sinlge jak i Multi. w przypadku rozgrywki Multi mo¿e graæ do 8 Graczy. Hostem jest jeden z Graczy.
Co wogóle s±dzicie o takim pomy¶le? Macie jakie¶ pomys³y jak mog³aby wygladaæ taka zniszczona Europa? Kto móg³by prze¿yæ, walczyæ o w³adzê czy tez odbudowê cywilizacji?
Piszê o tym na tym forum poniewa¿ s± tu fani Fallouta i byæ mo¿e idea kogo¶ zainteresuje.
Z góry dziêkujê za wszelkie pomys³y, sugestie i konstruktywn± krytykê.
Proponujê napisaæ do Doomtradera - zajmuje siê projektem o do¶æ podobnych za³o¿eniach (mapa na heksach, ca³y ¶wiat w stylu HoI) tylko w innym okresie (II W¦). Nazywa siê to to Bitter Glory.
O ile praca nad opisywaniem mechaniki gry idzie mi dosyæ g³adko to wiêcej problemów mam ju¿ ze szczegó³owym storylinem dla poszczególnych pañstw.
a jak idzie praca od strony technicznej ? mnie osobiscie to najbardziej interesuje. czy jest to zarys Twojego marzenia, czy jest to projekt gry która ma szanse powstac
Kolejny Hasan?
Kolejny Hasan?
Pozwolê sobie przedstawiæ wypis ze spisu tre¶ci:
CODE
O ile praca nad opisywaniem mechaniki gry idzie mi dosyæ g³adko to wiêcej problemów mam ju¿ ze szczegó³owym storylinem dla poszczególnych pañstw.
a jak idzie praca od strony technicznej ? mnie osobiscie to najbardziej interesuje. czy jest to zarys Twojego marzenia, czy jest to projekt gry która ma szanse powstac
Niestety nie jestem programist± ani grafikiem. Jednak takie osoby bêda potrzebne na dalszych etapach. W tej chwili skupiam siê na stworzeniu design doca w którym bêdzie opisana mechanika i zale¿no¶ci pomiêdzy poszczególnymi elementami. Zapewne potrwa to parê miesiêcy, jednak w tym czasie mo¿na tworzyæ liniê fabularn± i rozbudowaæ oraz poprawiæ rys historyczny.
Oczywi¶cie w tej chwili jest to zarys (bo 100 tysiêcy znaków niczym wiêcej nazwaæ siê nie da), oczywi¶cie takiej gry nie pisze jedna osoba, chyba ¿e niczym innym przez ca³e ¿ycie nie bêdzie siê zajmowaæ.
Uwa¿am, ¿e zbudowanie ¶wiata i stworzenie klimatu jest dla takiego projektu bardzo wa¿ne, dlatego zaczê³em od poszukiwania osób tutaj. Opisanie starych i nowych animozji pomiêdzy poszczególnymi organizmami pañstwowymi jest bardzo skomplikowane. Wprowadzenie wci±gj±cej fabu³y równie¿.
Nie ukrywam, ¿e ca³y projekt mia³by gar¶ciami czerpaæ z gier Paradoxu i Fallouta, jednak jest to kopiowanie (mo¿e nie ca³kiem kopiowanie) najlepszych.
I jak niby chcesz zmotywowaæ ludzi ¿eby siê przy³±czyli/pomogli? Wiesz nie zrozum mnie ¼le, ale do takiego projektu trzeba zaanga¿owania i wiary w to ¿e s± szanse na jego ukoñczenie. Znale¼æ kogo¶ kto OPISZE grê, wymy¶li fabu³ê i mechanikê nie jest trudno, ale kogo¶ kto napisze silnik [ew. u¿yje gotowca], zaimplementujê mechanikê, grafików którzy bêd± chcieli za darmo realizowaæ czyj±¶ wizjê, bla bla bla... No ja to ciê¿ko widzê, chyba ¿e masz jakie¶ 'asy w rêkawie' albo dobre znajomo¶ci ;-).
Z ca³± pewno¶ci± je¶li nie stworzê opisu ca³ej mechaniki itd nikt nie zechce zabraæ siê za programowanie ani za robienie grafiki. Asem w rêkawie moze okazaæ siê opisanie tego w taki sposób aby programista po prostu usiad³ i wklepa³ kod, co przy porzadnym opisie trudne nie jest. Amatroska scena gamedevu w Polsce jest raczej zat³oczona RPGami i tetrisami (bez urazy dla tych którzy s± w stanie zakodowac tetrisa).
Czyjej¶ wizji nie realizuje siê za darmo. Realizujê siê j± w zamian za zdobyte do¶wiadczenie i ewentualny podzia³ ³upów.
A tak ju¿ na temat gry - trochê dziwne mi siê wydaje ¿e w ¶wiecie post apo istniej± walcz±ce kraje :| chyba ¿e co¶ siê ¼le doczyta³em ? W ka¿dym razie nie wydaje mi siê ¿eby po totalnej zag³adzie istnia³y nadal poszczególne pañstwa, a tym bardziej spory na tle narodowo¶ciowym. Rozumiem gangi, plemiona, ale ca³e pañstwa?
aha i za umieszczenie Karelii masz u mnie du¿ego +
Z ca³± pewno¶ci± je¶li nie stworzê opisu ca³ej mechaniki itd nikt nie zechce zabraæ siê za programowanie ani za robienie grafiki. Asem w rêkawie moze okazaæ siê opisanie tego w taki sposób aby programista po prostu usiad³ i wklepa³ kod, co przy porzadnym opisie trudne nie jest. Amatroska scena gamedevu w Polsce jest raczej zat³oczona RPGami i tetrisami (bez urazy dla tych którzy s± w stanie zakodowac tetrisa).
Czyjej¶ wizji nie realizuje siê za darmo. Realizujê siê j± w zamian za zdobyte do¶wiadczenie i ewentualny podzia³ ³upów.
No có¿ pozostaje mi ¿yczyæ powodzenia [piszê to bez ironi], oby¶ znalaz³ ludzi do prac nad tym. I oby starczy³o zapa³u.
Pañstwa, gangi, plemiona - nie ma znaczenia jak to nazwaæ. W tej chwili to semantyka. Czê¶æ ludzi, którzy przetrwali na w³asn± rêkê bêdzie siê g³ównie interesowa³a prze¿yciem, jednak banda polityków siedz±cych w swych rzadowych bunkrach nadal bêdzie snu³a wizjê podbicia ¶wiata, czy tez najbli¿szej okolicy. Ludzie s± jak wojna
Chodzi w³asnie o to aby opisac historiê tych 'pañstw' w sposób przekonywuj±cy, tworzyæ opowie¶ci, które urealni± wizjê tego ¶wiata w skali globalnej. Je¶li dobrze przyj¿ysz siê spisowi tre¶ci to zobaczysz, ¿e historia potoczy³a sie nieco inaczej ni¿ w naszym ¶wiecie a i wojna mimo, ¿e zabi³a wiêkszo¶æ ludzi to nie okaza³a siê taka straszna w skutkach.
No có¿ pozostaje mi ¿yczyæ powodzenia [piszê to bez ironi], oby¶ znalaz³ ludzi do prac nad tym. I oby starczy³o zapa³u zapa³u nie zabraknie, kwesti± jest czas. mo¿e potrwa to nieco d³u¿ej.
Hmm ale ile by tych ludzi w bunkrach przetrwa³o? Czy¿by inspiracja Jeremiaszem i ichniejszym Sektorem Walhalla/Gór± Grzmotów/Danielem? Je¶li nie to polecam ten serial. W skali kontynentu kilkadziesi±t milionów. Jeremiasza nie ogl±da³em (co¶ kiedy¶ mi siê tylko obi³o) ale nie mam pojêcia o samej fabule.
Osobi¶cie bardziej trafionym pomys³em [IMHO] wyda³oby mi siê np. stworzenie ró¿nych sojuszów, które nawi±za³y siê z o¶rodków militarnych które powsta³y, do tego ró¿ne wiêksze gangi, albo np co¶ w rodzaju Molocha z Neuroshimy [chocia¿ to by by³a okrutna zrzynka], mo¿na by opisaæ ró¿ne animozje i inne wuje muje. Oczywi¶cie jest rowniez opcja zeby np stworzyæ nowe pañstwa powsta³e po zag³adzie, - jak chocia¿by ww. Karelia rozlegaj±ca siê na terenie ruskich i Finlandii, V RP siêgaj±ca od morza do morza, nowa wersja zwi±zku radzieckiego. Wydaje mi siê to ciekawszym pomys³em ni¿ tylko i wy³±cznie same stare pañstwa i parê nowych. O co¶ takiego mi w³asnie chodzi. Istniej±ce nazwy maj± za zadanie oddaæ przede wszystkim umiejscowienie geograficzne a co za tym idzie ewentualne korzenie kulturowe. O Molochu te¿ tylko s³ysza³em
No generalnie ilo¶æ pomys³ów nieograniczona, zauwa¿ ze ja jestem têpym prostym cz³owiekiem ze ¶cis³ym umys³em który ma mocno '¶rednie' pojêcie o historii i kontynencie Europejskim - w momencie gdy znajdziesz jakiego¶ humanistê bez problemu stworzysz to co chcesz. Ja jestem humanist± i kazdego kto wie co to ca³ki uwa¿am za m±drzejszego od siebie, a osoby ze ¶cis³ym umys³em te¿ pewnie kiedy¶ siê przydadz± choæby po to aby wymysliæ lepszy wzór na np. obliczanie podatków
Postanawiaj±c nieco odpocz±æ pozwoli³em sobie u¿yæ niewielkich umiejêtno¶ci obs³ugi excela pozwoli³em sobie stworzyæ ma³y konstruktor, który w uproszczeniu poka¿e jak bêdzie mia³ dzia³aæ ten¿e mechanizm w grze.
Parê uwag: Plik zosta³ zrobiony w excelu 2007 wiêc na starszych wersjach formatowanie warunkowe mo¿e nie dzia³ac tak jak powinno, dlatego te¿ sugerujê niewybieranie na listach pustych pól. Kolejna sprawa to fakt i¿ po zmianie kad³uba pozostaj± wybory elementów z jego poprzedniej wersji wobec czego mog± siê znale¼æ elementy niepasuj±ce. Poszczególne warto¶ci liczbowe s± wprowadzone bez ¿adnych specjalnych testów, dlatego te¿ mog± nie byæ zbalansowane (choæ waga jest moim zdaniem zbalansowana ca³kiem nie¼le). Prêdko¶æ jest obliczona na ci±g³e przemieszczanie siê przez ca³± dobê, dlatego te¿ warto zwróciæ uwagê na odleg³o¶æ pokonywan± w ci±gu doby.
Teraz wracam do opisywania mechanizmów.
Zastanawiam siê, te¿ czy ze wzglêdu na grywalno¶æ nie zamieniæ w koncepcji heksów na prowincje (mniejsze ni¿ w Victorii). Z pewno¶ci± odci±¿y³o by to bazê danych ale równocze¶nie zmieni³o nieco skalê gry. Co o tym s±dzicie?
Zmiana heksów na prowincje jest niew±tpliwie dobrym pomys³em (zawsze lepiej walczyæ/budowaæ fabrykê/whatever) w takim na przyk³ad Taszkiencie, a nie na polu DFRN65497, czy jak to tam siê bêdzie okre¶laæ. Ale liczba tych prowów wiêksza, ni¿ w Victorii - cz³owieku, to ju¿ jest masochizm .
Liczba prowów mo¿e i wiêksza, jednak mimo wszystko mniej siê na nich bêdzie dzia³o.
Czy kto¶ ma jak±¶ opiniê na temat konstruktora? Oczywi¶cie excel ma na celu tylko i wy³±cznie zobrazowaæ dzia³anie takiego mechanizmu.
Ca³y czas powoli opracowujê mechanikê. Nietsety nie pojawi³ siê jeszcze nikt odwa¿ny/chêtny do pracy nad story linem.
Za jaki¶ czas postaram siê wrzuciæ informacje na temat systemu walki.