X
ďťż
Katalog znalezionych fraz
Erotyka — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress

Witam, otóż od niedawna zajmuje się 3D, teksturowaniem i wstawianiem obiektów. I niestety napotkałem dosyć poważny problem, a rozwiązania nie znalazłem ani w Google, ani na forum. Opiszę może wszystko po kolei. Wykorzystywane programy to Blender 2.49 i Gimp.

Otóż mam model miecza w .blend i teksturę w .tga. W "shading" i "ustawienia materiału" ( albo po prostu material buttons ), w okienku "Links and pipeline" robię "Add new". W "texture" daję "add new" i zmieniam w "map input" na UV. Później w "Link to object" wpisuję coś krótkiego ( próbowałem różnych rzeczy - od se, przez "sej" i "sejm" aż po "sejmitar", a także całkowicie odmienne, typu "zcsxgs" ).

W "texture buttons" wybieram "image", robię "load" i wczytuję idealnie tą samą teksturę, którą mam na mieczu. Teraz importuję coś ( przez Kerrax ) i dostosowuję skalę mojej broni. Usuwam obiekt, który przed chwilą importowałem i eksportuję mój model ( nie przez Kerrax, tylko normalnie ).

Mam więc teksturę w .tga i model w .3ds. Oba pliki mają identyczną nazwę. Teksturę wrzucam do "_Work\Data\Textures\Items", a model do "D:\G2NK\_Work\Data\Meshes\Items\IT_Weapons".

Piszę skrypt, może podam jego treść poniżej ( jest w IT_Addon_Weapons ):

//*********************************************************
INSTANCE sejmitar (C_Item)
{
name = "Sejmitar";

mainflag = ITEM_KAT_NF;
flags = ITEM_SWD;
material = MAT_METAL;

value = 750;

damageTotal = 70;
damagetype = DAM_EDGE;
range = 95;

on_equip = Equip_1H_02;
on_unequip = UnEquip_1H_02;

cond_atr[2] = ATR_STRENGTH;
cond_value[2] = 50;
visual = "Sejmitar.3ds";

description = name;
TEXT[2] = NAME_Damage; COUNT[2] = damageTotal;
TEXT[3] = NAME_Str_needed; COUNT[3] = cond_value[2];
TEXT[4] = NAME_OneHanded;
TEXT[5] = NAME_Value; COUNT[5] = value;
};

No, to teraz sprawdzam w Spacerze skrypty, nie ma żadnego błędu. Uruchamiam Gothic, wpisuję sobie kod na moją broń. Pojawia się, owszem. Model też jest taki, jaki być powinien. Jednak tekstura, jak sugeruje nazwa tematu, jest "kamienna". Może dam screen.

http://ifotos.pl/img/Kamiennaa_xrssxr.JPG

Co robić ? Sprawdzałem wszystkie czynności z różnymi tutorialami, próbowałem różnych kombinacji nazw plików, grzebałem nieco w skryptach - i nic. Spędziłem nad wstawianiem tego jednego modelu z 4 godziny i nadal jest "z kamienia".

Co może być przyczyną takich rzeczy ? Najlepsze jest to, że pierwszy model który wstawiałem nie sprawiał takich problemów i działa bez zarzutu. Robię kolejne analogicznie, ale wszystkie inne mają kamienną teksturę.

Błagam o jakąś radę, a najlepiej o proste rozwiązanie problemu 4.gif . Kto poda pomocną dłoń początkującemu ?


W moim przypadku problemem było to, że nie wstawiałem tekstury w dobre miejsce. Musi ona znajdować się DOKŁADNIE w folderze "Textures", to pierwsza sprawa. PO drugie, musisz pamiętać, że jeśli wstawisz jakiś przedmiot do gry i będzie miał on złą teksturę, to później nawet jak wstawisz teksturę, poprawisz ją czy cokolwiek, to w moim przypadku ma zapamiętaną już tą starą, więc musisz wejść w folder _compiled i usunąć kopię .MDS swojego miecza, jeśi wstawisz nową teskturę ofc. Ostatnia sprawa- ja akurat tworzę w Wingsie, i tam, jeśli wstawię teksturę, a następnie oteksturuję przedmiot i zapiszę w formacie .3ds, to gdy otworzę go ponownie, już zapisanego, to często zmienia mi nazwę tesktury, na taką jak nazwa obiektu- czyli, jeśli miecz został stworzony z modelu "cube1" to tekstura będzie się nazywać "cube1" i wtedy muszę wyeksportować teksturę o nazwie "cube1" i z TAKĄ WŁAŚNIE nazwą wstawić ją do folderu TEXTURES. Mam nadzieję, że pomogłem jakoś
Jak ja coś dodaje do gothic to mis się cały świat z kamienia robi
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • erfly06132.opx.pl


  • © Erotyka — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress Design by Colombia Hosting