Katalog znalezionych fraz
Erotyka — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress

Zacznê od podania linka dla tych, którzy nie wiedz±, czym jest Neverwinter Nights: http://gry.wp.pl/core.html?filtr=0,0&x=gra,25,4956,2032 A mówi±c prosto jest to Baldur's Gate w 3d. Grafika ca³kiem nie najgorsza, choæ tworzenie postaci przypomina lekko grê The Sims (twarz, ubranie, kolor tatua¿u, skóry itd.). Jest to jednak po BG2 najlepsza gra, w jak± gra³em. A co Wy o tym my¶licie?


Na pewno NWN by³ od BG trudniejszy (chocia¿by z powodu ograniczenia dru¿yny do dwóch osób), ale mia³ swoje niew±tpliwe zalety, np. jak gra³e¶ postaci± o niskiej inteligencji, wyra¿a³e¶ siê prostymi, niepoprawnymi czêsto pod wzglêdem gramatycznym zdaniami, podczas gdy postaæ o wysokiej inteligencji mia³a znacznmie wiêkszy zasób s³ownictwa i umiejêtno¶ci jêzykowe. O fabule nie wspominam, bo ka¿dy powinien odkryæ j± sam. Nastêpne ulepszenie: zlikwidowanie wska¼nika reputacji i zast±pienie go pokazaniem jak blisko z³a lub dobra znajduje sie charakter bohatera. A je¿eli chodzi o rzeczy, które mi siê nie podoba³y, to np. uwolnienie klas postaci od zale¿no¶ci rasy postaci (ale byæ mo¿e okolice Neverwinter by³y bardziej liberalne od tych z serii BG) oraz zlikwidowanie w±tków romansowych i ogólne ograniczenie interakcji z jedynym oprócz g³ównego gieroja cz³onka dru¿yny. Tyle ja.
Ech...
Moim zdaniem Fallout>Fallout2>Baldur's Gate>NWN
Powód:
Fallout by³ ¶wietny i rewolucyjny.
Fallout 2 by³ bardzo dobry, w wielu aspektach przewy¿sza³ F1, ale brakowa³o mu tej spójno¶ci.
BG - krok w ty³, zarówno pod wzglêdem systemu rozgrywki jak i dialogów i fabu³y (liniowo¶æ i brak alternatywnych rozwi±zañ) (ale za to mia³o Imoen i spacery Wybrze¿em Mieczy )

NWN za¶...

NWN mi siê niezbyt spodoba³o (ale gra³em tylko w pierwsze dwa rozdzia³y g³ównej kampani). Przede wszystkim nie podoba³o mi siê wszechobecne nab³yszczenie - l¶ni±ce portrety, lalusiowato-"magiczne" pod¶wietlenia (nie no, idê przez jak±¶ zniszczon±, zapuszczon± okolice a tu na co naje¿d¿am wska¼nikiem myszki, to siê odrazu roz¶wietla jakby cholernym ognie Faerie - fe, rozwala³o mi to klimat niemi³osiernie) i w centrum tego wszystkiego zaprojektowana dla napalonych nastolatków panienka - to ostatnie by³o zdecydowanie by³o w nadmiarze - owszem, Aribeth to fajna szpara (suka, foka, czy jak tam mówi± na swoje kobiety elfi paladyni ), ale chyba wiêcej czasu spêdza³em sejwuj±c ni¿ graj±c .

Inn± rzecz±, której nie lubi³em by³ brak normalnego snu, tylko kilkunastosekundowy "odpoczynek" - co to ma byæ D&D, czy Diablo?

Za to podoba³o mi siê, ¿e zrobili co¶ z walk± - nareszcie wygl±da³o to jak walka a nie stanie i machanie patykami (BG).

Graæ skoñczy³em, kiedy odkry³em niewybaczaln± zbrodniê autorów - postanowi³em daæ nauczkê pewnemu znêcaj±cemu siê nad zwierzêtami gówniarzowi, okaza³o siê, ¿e nie da siê zabijaæ dzieci...
¯e co???!!! To ma byæ cRPG?
No i to by³o ju¿ za du¿o, gra zniknê³a z mojego dysku i wiêcej na niego nie wróci³a (na szczê¶cie by³a po¿yczona).
Jak dla mnie jedynymi licz±cymi siê cRPG godnymi tego miana to oba Fallouty, Arcanum i Vampire the Masquerade: Bloodlines. Tak jako¶ wysz³o, ¿e w zasadzie wszystkie one s± ze sob± powi±zane albo przez twórców, albo przez tê sam± szko³ê (BUGI!)


W pe³ni siê zgadzam .
Ja bym jeszcze doda³ do tej listy Planescape: Torment .
Twoja i moja nadzieja...
Obawiam siê, ¿e nic, naprawdê nic nie pomo¿e...
Je¶li my dzi¶ nie pomo¿emy grom ...
No có¿ - we wspó³czesnych grach osadzonych w realiach D&D (przynajmniej w wiêkszo¶ci) najbardziej boli mnie liniowo¶æ i idiotyczne, niejednokrotnie absurdalne i zawsze sztuczne wymuszanie postêpu fabu³y...

O ile BG przeszed³em z "graczowego obowi±zku" ¿ygaj±c ¿ó³ci± jak siê okazywa³o, ¿e jaki¶ pajac jest nie¶miertelny tylko po to, ¿ebym zrobi³ to czy owo tak jak sobie twórcy za¿yczyli, czy o zgrozo jak pojawia³ siê kolo mówi±c "nie z³apiesz mnie" i gra odbiera³a mi kontrolê póki sobie nie odku¶tyka³ (podczas gdy ja ju¿ zaczyna³em rzucaæ seriê czarów i salwê strza³ mog±c± rozwalic pieciu takich na kawa³eczki), o tyle w NWN odpu¶ci³em sobie ju¿ po paru godzinach...

Z zalet wymieniê ³adny silnik graficzny, nawet na wspó³czesne standardy, rewelacyjne mo¿liwo¶ci modowania i genialnego multiplayera (¶wietny edytor - mo¿na zostaæ pe³noprawnym MG "przez komputer") i chyba wrêcz nieskaziteln± implementacje zasad AD&D III ed. Natomiast ABSOLUTNY brak JAKIEJKOLWIEK SWOBODY jest uw³aczaj±cy i poni¿ej wszelkiej krytyki... B£E!
Szczerze mówi±c nigdy nie trawi³em gier ze ¶wiata D&D, nie chodzi tutaj o fabu³ê tych produkcji, a raczej o ich mechanikê.

Tak wiêc i NWN te¿ podziêkujemy.
Zgodzê siê z tym, ¿e NWN i BG s± liniowe. Ale dla prawdziwego fana AD&D to chyba nie ma wiêkszego znaczenia.

Ka¿da gra ma wady. Wad± NWN jest np. momentami kretyñskie zachowanie postaci. G³upia kolumna stanie na drodze, a bohater nie potrafi jej sam omin±æ kolejn± wad± jest ograniczenie osób w dru¿ynie do dwóch (bohater + jeden NPC) co znacznie utrudnia grê nawet na naj³atwiejszym poziomie. Z zalet natomiast w trakcie walki wymieni³bym to, ¿e bohater zas³ania siê tarcz±, czy te¿ podczas walki widaæ iskry z mieczy.
Akurat to z NPCami to jak dobrze pamiêtam by³y serie mini questów zmierzaj±ce do odkrycia pe³nej historii danego NPCa i niby mia³o byæ gwarantem "Replayability" (¿e niby komu¶ siê bêdzie chcia³o robiæ wszystko jeszcze raz tylko z innym NPCem, jaaasne). I to te¿ by³o DO BULU LINIOWE...

Najzabawniejsze, ¿e najmniej liniow± i najbardziej rozbudowana pod wzglêdem interakcji z otoczeniem i wp³ywu na los ¶wiata ze wszystkich gierek D&D jest zagubiona w odmêtach czasu i prawie nieznana "Shattered Lands", której akcja w dodatku rozgrywa siê w najmniej znanym uniwersum tego cyklu czyli "Dark Sun" Co bardziej interesujace dla nas, "Dark Sun" jest jedynym pustynnym, POSTAPOKALIPTYCZNYM uniwersum D&D i jest bardzo Falloutowe

Zreszt± serdecznie polecam ka¿demu kto lubi D&D i przeboleje marn± jak na dzisiaj grafikê (Btw - to by³a pierwsza gra w tych realiach, która mia³a odg³osy w postaci .mp2 a nie jakich¶ midowych sampli). Znajdziecie na Underdogs

Mi³ego ratowania ¶wiata !
Mimo i¿ BG uwa¿am ze grê bardzo dobr±, a BG2 za ¶wietn± (mimo liniowo¶ci gry te pokaza³y nam znakomit±, spójn± fabu³ê i znakomite postacie) to NWN fabularnie jest IMO po prostu s³aby. Ca³kowita liniowo¶æ, masa absurdów i bezsensownych ograniczeñ, sporo b³êdów, drêtwe zaklêcia (w baldursach by³y znacznie lepsze) p³ytkie charaktery postaci, bugi, bezsensowne zagadki na zasadzie "prze³±cz d¼wignie w odpowiedniej kolejno¶ci", brzydka grafika (brzydka wizualnie, a nie s³aba sprzêtowo). Generalnie fajans..... jednak druga strona gry budzi uczucia skrajne w drug± stronê - genialna mechanika oparta na skryptach i modu³ach pozwoli³a na stworzenie setek modów, których elementy mog³y zostaæ wykorzystane w dodatkach. To siê sprawdzi³o - Pierwszy dodatek jest IMO nieprzeciêtnie dobry. Drugi jest znakomity i choæby dla niego warto kupiæ tê grê. Wydaje siê powrotem do klasycznej dba³o¶ci i klasycznych rozwi±zañ jakie zastosowano w BG2.

Nale¿y powiedzieæ jeszcze jedno - narzêdzia moderskie i struktura gry s³u¿±ca maksymalnemu u³atwieniu modowania jest tak genialna, ¿e do dzi¶ jest najlepszym wzorem do na¶ladowania. Mam nadziejê ¿e w Afterfallu, który wspó³tworze, uda mi siê uzyskaæ podobny poziom prostoty i mo¿liwo¶ci modowania (a jak nie w AF to w sequelu )
Swoj± drog± wysz³a dwójka NWN, gra³ ju¿ kto¶?
Prêdzej ni¿ w NWN zagram w Gothica 3 - taka jest prawda. Nie jestem fanem AD&D, ¶wiat jest dla mnie jaki¶ za dziecinny...
W sumie mozna by siê zgodziæ, ¿e Gothic narzuca postaæ, ale z drugiej strony D&D narzuca nam klasê, i chociarz niby mo¿na j± zmieniæ, to jest to tak nieop³acalne (moim zdaniem), ¿e nie warto... Tymczasem w Gothicu nie jeste¶my od razu dobrzy w jednym (lub inaczej - nie ssiemy udaj±c, ¿e jeste¶my dobrzy w kilku kategoriach naraz jako multiklasowiec) - sami decydujemy w czym bêdziemy siê specjalizowaæ b±d¼ nie...

Ale do¶æ offtopu - zmierzam do czego innego:
Otó¿ prawd± jest, ¿e D&D posiada wiele opracowanych ¶wiatów, a same bazowe zasady pozwalaj± stwozyæ dowolny nowy, ale w D&D niestety s± "mody" na ¶wiaty... I o ile w poczatkach istnienia cRPG opartch na D&D by³ sza³ na Dragonlance jako najbardziej "epicki" i "heroiczny", o tyle od lat niezmiennie panuje Forgotten Realms, którym ju¿ osobi¶cie rzygam... Dlaczego od jakich¶ piêtnastu lat nie ma dobrej gry osadzonej w Ravenloft? Dlaczego po jednej genialnej grze nie zrobiono wiêcej w uniwersum Planescape? Dlaczego nigdy nie widzia³em gry osadzonej w Mystarze? I w koñcu - dlaczego po Shattered Lands i Wake of the Ravager nie stworzono nic wiêcej w genialnym ¶wiecie Dark Sun?...

Odpowied¼ jawi siê do¶æ prosta - Forgotten Realms najlepiej siê sprzedaje i sama jego nazwa, wraz z Drizztem i Elminsterem sta³y siê wrêcz ikonami D&D. B³êdne ko³o - wiêcej gier w FR to wiêksza popularno¶æ FR, wiêksza popularno¶æ, to cisn± kolejne gry w FR, ¿eby siê nachapaæ itd. Dopuki kto¶ tego nie prze³amie, to jeste¶my skazani na odgrzewanie wci±¿ tych samych klusek, a jak pokaza³y przyk³ady Tormenta i innych, nikt nie prze³amie skutecznie, bo taki juz siê kanon wyrobi³ i durne amerykañskie nastolatki (marketingow grupa docelowa) nadal chc± pa¶æ siê na tym samym a wszystko inne jest be...

Je¶li chodzi o mnie, to Forgotten Realms bokiem mi juz wylaz³ dawno temu i heftam tym doszczêtnie. Owszem zmusze siê czasem przej¶æ ten czy ów "RPG must have" który okazuje siê kolejnym liniowym gów**m o sklonowanej ze 100 poprzedników bzdurnej i naci±ganej fabule, a ca³a "legendarno¶æ" tytu³u to nic innego jak miliony wydane na marketing, bo ¿adna z tych gier nie zas³uguje nawet na po³owê z dawanych jej ocen. Jedyne co w nich ewoluuje to ilo¶æ p³yt, które twórcy wype³niaj± t± letni± papk±

Jedyny z tych tytu³ów, który budzi moj± sympatiê to seria Icewind Dale, w którj nikt nikomu nie mydli oczu jak±¶ wypasion± (niby, ofkors) fabu³±, tylko wraca siê do za³o¿eñ z korzeni komputerowych D&D: "grupa ¶mia³ków, prosty cel, potwory i skarby po drodze". Owszem te¿ liniowe i te¿ ze sztucznym narzuceniem owej liniowo¶æi, alu tu ju¿ to tak nie dra¿ni i nie razi, bo z za³o¿enia jako najemnicy jeste¶my od pocz±tku do koñca na czyje¶ rozkazy. I wspania³e jest tam to, ¿e sami dobieramy (kreujemy) sobie wszystkie postaci naraz, tak jakby¶my grali z kuplami w stary dobry dungeon crawl i ustalali kto jak± zajmie rolê (specjalizacje), ¿eby stworzyæ siln± i zbalansowan± dru¿ynê. A nie kolejna "niesamowita historia ***** (tu wstaw: nag³ego wybrañca bogów, adoptowanego dziecka o nieznanym pochodzeniu, skazañca z amnezj± bêd±cego wybrañcem tego czy owego, ble ble ble itp.)" pe³na luk, g³upoty i naci±gana a¿ s³ychaæ jak watki fabulare trzeszcz± z cicha od napre¿eñ
Ja akurat bardzo polubi³em FR. ¦wiat z du¿ym potencja³em, tyle, ¿e cierpi±cy na nadmiar grafomañskich powie¶ci.

Tak swoj± drog±, to jest gdzie¶ dostêpne demo NWN2?
Od czasów baldursów w ogóle nie ufam ocenom recenzentów - go¶cie nie s± krytykami, tylko zwyk³ymi entuzjastami kieruj±cymi siê zasad± "gra siê fajnie i fajnie wygl±da to dam 9".
A to w ogóle jest jakie¶ demo tej gry?
W±tpiê, ale wolê siê upewniæ .
Hehehe ...
Zobaczy³em w sklepie u¿ywan± pude³kow± edycjê NWN i skorzysta³em z okazji i kupi³em .
Kto¶ zna jakie¶ dobre modu³y do tej gry?
A wcze¶niej NWN nie by³o dla ciebie BE i w ogóle?
Co do modów wbij na stronkê, na dole masz dzia³ pierwszego NWN i wybierz Modules->Top Rated.

A wcze¶niej NWN nie by³o dla ciebie BE i w ogóle?
Ano by³o i dalej jest . Ale jak zobaczy³em w sklepie za pude³kow± (ju¿ nigdzie niedostêpn±) wersjê za 15 z³ to siê skusi³em.
Poza tym fajnie wygl±da ta elfia cizia co siê pokazuje na loading screenach - ciekawe, czy jest jaki¶ mod, który sprawia, ¿e ca³a gra polega na err... romansowaniu z ni± .
Bo jak na razie s³u¿y tylko jako obrazek, który tylko s³u¿y sztucznemu zaseksianiu gry .


Co do modów wbij na stronkê, na dole masz dzia³ pierwszego NWN i wybierz Modules->Top Rated.
Dziêki .
gierka ca³kiem niezgorsza, spêdzi³em kilkadziesi±t godzin nad ni±. trochê 'przymulasta' fabu³a, mnóstwo niedomówieñ i niezrozumia³ych sytuacji, ale gra ma 'to cos', bynajmniej ja tak uwa¿am. grafika jest ca³kiem niez³a i przyjemna 'w dotyku', zw³aszcza doceniam to na moim komputerku z zintegrowan± kart± graficzn± . ukoñczy³em z 2-3 rozdzia³y po czym podziêkowa³em, w momencie gdy mój bohater nie by³ w stanie samodzielnie walczyæ. Ja rozumiem ¿e kombinacja elf ³ucznik to niekoniecznie maszyna do zabijania, ale ¿eby przy wykonywaniu wiêkszo¶ci questów [g³ówne +poboczne] bohater by³ A¯ TAK s³aby to co¶ nie do przyjêcia.

tak swoj± drog±, Wy na serio z t± Aribeth ? przecie¿ to zwyk³y artwork, jak sto tysiêcy innych. nie macie gdzie cycek poogl±dac ?
Jak siê wybierze postaæ "klepi±c±" to gra sie ca³kiem przyjemnie.
Ja zgra³em grê trzy razy jaki¶ czas temu - zaleta - ³adnie chodzi na moim leciwym kompie. Uwa¿am ¿e gra jest ¶wietna w swojej kategorii.
Teraz zakupi³em wersjê z dodatkami i zamierzam przypomnieæ ja sobie od nowa.

Jak siê wybierze postaæ "klepi±c±" to gra sie ca³kiem przyjemnie.
Ja zgra³em grê trzy razy jaki¶ czas temu - zaleta - ³adnie chodzi na moim leciwym kompie. Uwa¿am ¿e gra jest ¶wietna w swojej kategorii.
Teraz zakupi³em wersjê z dodatkami i zamierzam przypomnieæ ja sobie od nowa.


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • erfly06132.opx.pl


  • © Erotyka — strony, Obrazki i wiele wiÄ™cej na WordPress Design by Colombia Hosting